همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت همواره جزو اولویت‌های اول دولت بوده و هست گفت: هر قدر کسری بودجه در این طرح وجود داشته باشد، روش‌های تامین آن را پیدا می‌کنیم و دولت مشکلات مالی این طرح را بر طرف می‌کند

جهانگیری

اسحاق جهانگیری در گفت‌و‌گو با ایرنا در افزود: حتما طرح تحول سلامت در مقطع فعلی جزو اولویت‌های دولت است تا مردم دغدغه‌ای برای درمان نداشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات بودجه‌ای و بدهی حدود 15 هزار میلیارد تومانی بیمه‌های سلامت که بعد از اجرای طرح تحول سلامت به خصوص در سال‌های اخیر به وجود آمده، افزود: بخشی از منابع طرح تحول نظام سلامت مربوط به منابع بیمه‌ای است که محدودیت‌هایی به وجود آمده است. جزو سیاست‌های قطعی دولت این است که موانع و مشکلات طرح سلامت را رفع کند البته در طرح هم قرار است اصلاحاتی انجام گیرد و متناسب با بودجه دولت آن اصلاحات هم انجام می‌شود.

جهانگیری درباره برنامه دولت برای ادامه یا اصلاح طرح تحول سلامت اظهار داشت: مشکلات بودجه‌ای که برای طرح تحول سلامت به وجود آمده طبیعی است؛ بالاخره دولت منابع درآمدی و هزینه‌ای دارد. گاهی اوقات به دلایلی منابع درآمدی دولت متناسب با برنامه‌های پیش‌بینی شده، به دست نمی‌آید و مجبور است اولویت بندی در پرداخت‌ها داشته باشد، اما این طرح حتما ادامه پیدا می‌کند و جزو اولویت‌های اصلی دولت است و حتما منابع لازم برای ادامه این طرح تأمین می‌شود.

کد خبر 414276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha