یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از ۱۰۰ پرتره کورش سرمدی در قالب نمایشگاه «صفر و یک» در نگارخانه ویستا روی دیوار می‌رود.

پرتره های کورش سرمدی

به گزارش هنرآنلاين، سرمدی در این باره گفت: این نمایشگاه مجموعه‌ای از کارهای من در ابعاد کوچک و حاصل دوره آموزشی‌ام در آموزشگاه سکو است. دغدغه نقاشی را از سال‌ها قبل داشتم اما در این موسسه زیر نظر استادان بزرگ آموزش دیدم و توانستم به دغدغه‌هایم جهت ببخشم. اکنون حدود ۱۰۰ کار در این نمایشگاه دارم که بيشتر ۱۵ در ۲۰ هستند. پیش‌زمینه خلق همه آثار یکی است ولی از نظر فضاسازی تفاوت‌هایی دارند.

او در توضیح روش کار خود گفت: برخی پرتره‌ها فضاسازی دارند اما برخی ديگر فاقد این ویژگی هستند و تنها چهره آنها پیش روی مخاطب است. تعدادي از کارها را از نور به تیرگی رسانده‌ام و برخی را از تیرگی به نور. البته ترجیح دادم در برخی از آثار برای بیان بهتر مفهوم ساخت و سازهایی انجام بدهم؛ مثلاً به ضرورت مفهوم برخی نقاط چشم، گوش یا یکی دیگر از اجزای پرتره را حذف کردم. همچنین در برخی نقاط رنگ‌های اصلی را تغییر دادم و ترکیب رنگ تازه به وجود آوردم.

سرمدي پرتره‌ها را بيشتر از روی عکس‌ها کشیده و تفاوت عکس و مدل زنده این است که در مدل زنده بُعد وجود دارد و باید به نقاشی منتقل شود. نمایشگاه آثار پرتره اين هنرمند از دوم شهریور به مدت یک هفته در نگارخانه ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره 11 برگزار می‌شود.

کد خبر 414024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha