شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

افشاگری‌های جدید درباره گوگل بار دیگر جنجالی شده و حتی اعتراض‌های داخلی در این شرکت را به‌دنبال داشته است

google

این روزها گوگل بار دیگر در معرض توجه رسانه‌ها و افشاگری درباره سیاست‌های آن قرار گرفته است. به‌تازگی مشخص شد که گوگل بدون رضایت کاربران، آنها را ردیابی می‌کند که باعث یک جنجال تمام‌عیار شد. آسوشیتد پرس طی گزارشی افشا کرد که حتی در صورتی که  Location History را از تنظیمات حساب کاربری خود غیرفعال کرده باشید باز هم گوگل هر بار که از سرویس‌های این شرکت مانند گوگل‌مپ، آب‌وهوا، جست‌وجو و مرورگر استفاده کنید، می‌تواند شما را ردیابی کند.

تمام کاربران اندروید و آن دسته از کاربران آیفون که از گوگل‌مپ استفاده می‌کنند، دچار این مشکل بزرگ هستند و این یعنی بیش از 2میلیارد کاربر درباره این مسئله ذهنیت اشتباهی داشته‌اند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند با خاموش کردن لوکیشن در گوشی‌های خود، گوگل دیگر قادر به ردیابی آنها نیست؛ اما این موضوع حقیقت ندارد. صفحه پشتیبانی یا کمک گوگل درخصوص مدیریت و حذف تاریخچه مکان‌هایی که در آنها حضور داشته‌اید مدعی است که با غیرفعال کردن این گزینه، ردیابی متوقف می‌شود و این تنظیمات در تمام دستگاه‌هایی که از حساب کاربری شما استفاده کنند اعمال می‌شود. در مقابل افشاگری آسوشیتدپرس، گوگل به جای برطرف کردن این مشکل محتویات صفحه پشتیبانی خود را تغییر داده است. از روز گذشته در این صفحه آمده است که خاموش کردن دسترسی به موقعیت در تنظیمات دستگاه ارتباطی به اپلیکیشن‌های دیگر مانند سرویس مکان‌یابی گوگل یا پیدا‌کردن گوشی گمشده ندارد. در واقع، با خاموش‌کردن لوکیشن، ثبت سوابق مکان‌هایی که در آنها حضور پیدا کرده‌اید متوقف نمی‌شود؛ بلکه صرفا روند کار از چشم شما مخفی می‌شود. تعدادی از اپلیکیشن‌ها همچنان کاربر را ردیابی خواهند کرد و داده‌هایی را از دستگاه‌های آنها دریافت و ذخیره می‌کنند که نشان می‌دهد در چه زمانی و کجا حضور داشته‌اند.

  • اعتراض‌‌های درون‌سازمانی

اما این تنها جنجال موجود درباره این شرکت نیست. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده که تصمیم مدیران گوگل برای همکاری با دولت چین برای فیلترینگ و سانسور با اعتراض‌های گسترده در داخل این شرکت مواجه شده است. براساس این گزارش هزار نفر از کارمندان گوگل با امضای نامه‌ای به این همکاری اعتراض کرده و خواستار توقف آن شده‌اند.

چندی پیش سندی افشا شد که نشان می‌داد گوگل در تلاش است با همکاری در فیلترینگ محتوا به بازار چین بازگردد. به گزارش اینترسپت، چند سال پیش شرکت گوگل به‌خاطر قوانین محدودکننده و سختگیرانه دولت چین، اعلام کرد که دیگر با این کشور همکاری نمی‌کند. اکنون اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوگل در تلاش برای فراهم کردن نسخه‌ای از موتور جست‌وجو برای چین است که محتوای مدنظر دولت این کشور را نمایش نمی‌دهد. همچنین گوگل می‌خواهد اپلیکیشن ویژه اخبار برای چین را فراهم کند که فیلترینگ دولت چین در آن رعایت شده باشد. چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است و از لحاظ تجاری گوگل برای درآمد بیشتر به آن نیاز دارد.

  • چطور جلوی گوگل را بگیرید؟

مکان‌یابی توسط تلفن همراه اکنون توسط بسیاری از اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد؛ از اپ‌های اخبار گرفته تا هواشناسی و نقشه. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید گوگل به اطلاعات مکانی شما دسترسی داشته باشد، این مراحل را از طریق مرورگر خود بروید:
۱. به آدرس https://myaccount.google.com بروید.
۲. به‌حساب گوگل خود با زدن شناسه کاربری و کلمه عبورتان وارد شوید.
3. به بخش Personal Info & Privacy رفته و Go to My Activity را انتخاب کنید.
4. در نوار سمت چپ روی Activity Controls کلیک کنید تا Web & App Activity را مشاهده کنید.
5. سوئیچ موجود را به حالت خاموش، تغییر وضعیت دهید.
۶. به پایین صفحه بروید و گزینه‌ Location History را هم غیرفعال کنید.

کد خبر 414008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha