همشهری آنلاین: جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هر زمینه ای که دولت برای رفع مشکل های اقتصادی نیاز به کمک داشته باشد، بسیج آماده همکاری است.

محمدحسین سپهر

به گزارش ایرنا، سردار محمدحسین سپهر در «همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شبکه گسترده قشرهای مختلف بسیج در سراسر کشور افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج بدون هیچ چشمداشتی وظیفه خود می دانند تا برای عبور از شرایط اقتصادی، به دولت کمک کنند و این آمادگی اعلام شده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع کشور از شرایط سخت اقتصادی کنونی عبور خواهد کرد، ولی هدف ما عبور با حداقل خسارت و با سرعت بیشتر است.

سپهر با تاکید بر این که مردمی و پای کار بودن مردم دلیل پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی بوده و است، پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و تولید علم را 2 راهکار اساسی بسیج برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: منظومه فکری معظم له، یک منظومه منسجم برای تحقق تمدن اسلامی و بسیار دقیق، علمی و راهبردی است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که نیاز به حرکتی مبتنی بر تبیین، روشنگری و مطالبه گری داریم، خاطرنشان کرد: باید در عین حمایت و تعامل با دولت برای عبور از این پیچ مهم تاریخی همه مردم، طلاب، دانشگاهیان و نخبگان از مسئولان مطالبه گری کنند.

سپهر همچنین زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) و ایجاد تمدن نوین اسلامی را هدف انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز نقش آفرینی حوزه علمیه در تولید راهبردهای تشکیل دولت و تمدن اسلامی بسیار حیاتی است.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران و بسیج با دارا بودن شبکه گسترده ای از قشرهای مختلف مردمی از استاد دانشگاه، صنعتگر، مهندس تا معلم ،دانشجو و دانش آموز بیشترین سهم را در تحقق فرآیند انقلاب اسلامی به عهده دارد، به همین دلیل وظیفه سپاه و بسیج در این زمینه بسیار سنگین است.

سپهر در ادامه با بیان این که اقتصاد مقاومتی ریشه در دین و اعتقادات دارد گفت: باید نسخه های انقلابی و بومی که مبتنی بر ساختار و شرایط کشور است به عنوان سرفصل های مطالعاتی تعریف و به مبانی علمی و اجرایی در کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن با یک جنگ ترکیبی به مصاف کشور آمده است، اظهار داشت: باید تمام بخش ها، وزارتخانه ها و نهادهای کشور وظیفه خود را در این شرایط درک کنند و اقدام سریع، با تدبیر و انقلابی انجام دهند.

همچنین در این همایش که پنجمین همایش مشترک سراسری مدیران حوزه های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی فقیه، مسئولان بسیج طلاب سپاه های استانی و معاونین امور طلاب و دانش آموختگان بود از مقام شامخ شهید حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس شیرازی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور در سال 1397 تجلیل شد.

برگزاری کمیسیون های مختلف و سخنرانی محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های عصر امروز این همایش است.

در این همایش از سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان استان های مازندران، کرمان و سمنان به عنوان سازمان های برتر بسیج طلاب در کشور تقدیر شد.

کد خبر 413985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha