همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در طول یک ماه گذشته ۴۵ پهپاد ناشناس در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمم در سوریه سرنگون شدند که نشانگر افزایش تعداد آنهاست.

ایگور کوناشنکوف

به گزارش ایرنا به نقل از اینترفاکس، "ایگور کوناشنکوف: افزود: این پهپاد‌ها از مواد منفجره دست ساز پر شده‌اند و تنها در سه روز گذشته، پنج پهپاد در نزدیکی پایگاه حمیمم سرنگون شدند.

وی تاکید کرد که این پهپاد‌ها در پناهگاه‌های خانگی با فناوری مدرن موقعیت یاب، کنترل از راه دور و توان تخلیه محموله‌های انفجاری ساخته می‌شوند که به ما نشان می‌دهد فناوری ساخت چنین دستگاه‌هایی در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه بدنه یکی از پهپاد‌ها از چوب بود، افزود: اگر چه این هواپیماهای بدون سرنشین به ظاهر آماتور هستند، اما در ساخت آنها، دانش آیرودینامیک سیستم‌های کنترل اتوماتیک دیده می‌شود.

وی ادامه داد: طول بال برخی از این پهپاد‌ها به 3.5 متر می‌رسد و دارای بردی بیش از 100 کیلومتر هستند و برخی از آنها می‌توانند 10 بمب دست ساز حمل کنند.

کوناشنکوف تاکید کرد که تمام پهپادهای نزدیک شده به پایگاه هوایی روسیه در سوریه از شمال غربی (استان ادلب) و مناطقی که تحت کنترل تروریست‌ها قرار دارند، هدایت شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه دی ماه سال 96 در بیانیه‌ای با هشداری جهانی در مورد امکان استفاده تروریست‌ها از پهپادهای پیشرفته تهاجمی اعلام کرد که تروریست‌ها به این امکانات دست یافته و می‌توانند به هر کشوری حمله کنند.

در این بیانیه آمده که تروریست‌ها در سوریه به فناوری‌های پیشرفته تولید پهپادهای هوشمند ضربتی دست یافته‌اند که امکان استفاده از آن در هر نقطه جهان را فراهم می‌کند.

نیروهای روسی مستقر در سوریه چندی پیش نیز با 13 پهپاد مهاجم با قصد حمله به پایگاه‌های حمیمیم و طرطوس مواجه شدند که شش فروند را به فرود اجباری واداشتند و هفت پهپاد دیگر تروریست‌ها را با سامانه پدافند موشکی پانتسیر-اس.1 سرنگون کردند.

کد خبر 413844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha