مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۳۵ بنای واجد ارزش تاریخی و فرهنگی در راستای اجرای طرح توسعه پهنه فرهنگی رودکی که در محدوده منطقه ۱۱ آغاز شده است، شناسایی شد.

تئاتر شهر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 تهران، محمدجواد حق‌شناس عضو و رییس کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران در هفتمین نشست طرح توسعه پهنه فرهنگی رودکی گفت: بستر لازم برای حوزه‌های بهره‌بردار از جمله حوزه‌های نمایشی، گالری‌ها و ... مهیا شده است و با توجه به وجود مراکز هنری در این پهنه که شامل هنرستان موسیقی دختران، تئاتر شهر، تالار وحدت و ... است بخشی از این تحولات در حال شکل‌گیری است و باید ترکیبی بین رویدادهای بزرگ و کوچک برای ساز و کار قانونی و مصوبات شورای شهر ایجاد کنیم.

وی افزود: مسئولیت نهادهای مختلف در خصوص این پهنه باید تعیین تکلیف شود و جایگاه شورای شهر در این زمینه باید سیاست‌گذاری باشد.

پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نيز ضمن تأکید بر تجربیات گذشته از جمله ساخت فرهنگسرای بهمن که یک کشتارگاه در دهه 70 به محیط فرهنگی تبدیل شد و نیز فرهنگسرای خاوران و زندان قصر، توجه به توسعه فرهنگی و حفظ کارکرد فرهنگی پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی را حائز اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه طرح توسعه پهنه فرهنگی رودکی مستقیما 450 پلاک را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ گفت: در واقع ذی‌نفعان کنشگر اصلی اجرای این برنامه هستند و این موضوع در طول سال برنامه می‌طلبد که از جنس شهرداری منطقه نیست و مجموعه‌ای از جنس بخش خصوصی و شورای راهبری برای سیاستگذاری باید ایجاد شود.

نصراله آبادیان، شهردار منطقه 11 تهران نيز با بیان این که تا کنون برای پیشبرد طرح شناسایی 35 بنای واجد ارزش توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در پهنه رودکی انجام شده است، گفت: اقدام عملیاتی برای 9 بنای منتخب از جمله انجمن حکمت و فلسفه، اوقاف، مهد کودک طلایع، هنرستان پسرانه بعثت و ساختمان‌های خیابان شهریار آغاز شده است.

وی افزود: در این اقدام که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران در دست اجرا است، نمای ساختمان‌ها بازپیرایی، شستشو، رنگ‌بری و مرمت می‌شوند که برای رفاه حال شهروندان و پیشگیری از اختلال در رفت و آمد مردم به صورت شبانه در حال انجام است.

کد خبر 413668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha