دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اداره بزرگراه‌های انگلستان در حال بررسی طرحی است که با اجرای آن تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها حذف و اطلاعات به طور مستقیم در نمایشگر روی داشبورد ماشین‌ها به راننده داده می‌شود.

حذف تابلوهای راهنمایی در بزرگراه‌های انگلیس

به گزارش بي بي سي، قرار است این روش از زمستان امسال به مدت دو سال در چند بزرگراه آزمایش شود. علاوه بر اطلاعاتی نظیر حداکثر سرعت مجاز، وضعیت ترافیک و سریع‌ترین مسیر هم در این روش به ماشین رانندگان فرستاده می‌شود.

در مرحله آزمایشی، اطلاعات از طریق شبکه اینترنت 5G به دستگاه‌هایی که روی ماشین‌ها نصب شده فرستاده می‌شود. اما در نهایت قرار است ماشین‌ها بدون داشتن دستگاه خاصی بتوانند علائم راهنمایی و رانندگی را روی نمایشگر داشبورد خود ببینند.

هدف از این طرح افزایش هشیاری رانندگان و روان‌تر کردن ترافیک، حذف تابلوهای اضافی و آماده کردن جاده‌های بریتانیا برای ماشین‌های خودران است. در حال حاضر فن‌آوری مشابه در کشورهای فرانسه، بلژیک و هلند اجرا می‌شود.

این طرح منتقدانی هم دارد که می‌گویند هنوز ماشین‌هایی هستند که فن‌آوری لازم برای دریافت این اطلاعات را ندارند. به گفته این منتقدان تابلوها را نباید از جاده‌ها حذف کرد تا اگر روزی این فن‌آوری دچار مشکل شد، رانندگان سرگردان نشوند.

کد خبر 413570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha