همشهری آنلاین: شبکه خبری اسکاینوز روز دوشنبه ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) نتیجه یک نظر سنجی را اعلام کرد که بر اساس آن ۵۰ درصد از واجدین شرایط رای در بریتانیا از برگزاری دوباره همه‌پرسی برگزیت حمایت می‌کنند.

برگزیت | نصف واجدین شرایط رای درانگلیس موافق برگزاری دوباره همه‌پرسی هستند

به گزارش يورونيوز، در این همه‌پرسی فرضی قرار است رای‌دهندگان یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنند: «خروج از اتحادیه اروپا با توافقی که دولت بریتانیا به این اتحادیه ارائه می‌دهد»، «خروج از اتحادیه اروپا بدون هیچ‌گونه توافق» و یا «باقی‌ماندن در اتحادیه اروپا».

ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا هنوز برنامه مشخصی را برای ادامه روابط تجاری با اتحادیه اروپا بعد از عملی شدن برگزيت ارائه نکرده و این موجب آشفتگی در میان اعضای حزب او و جامعه بریتانیا شده است.

نخست‌وزیر بریتانیا در حال آماده‌سازی برنامه‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا «بدون توافق» است.

برگزيت «بدون توافق» بدین معنی است که توافقاتی که پیش از این بر روابط دو جانبه بین اتحادیه اروپا و بریتانیا حاکم بوده است و موجبات تجارت آزاد، حقوق شهروندان و آزادی سفر و غیره را فراهم می‌کرد، دیگر اعمال نخواهد شد.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا «بدون توافق» در ۲۹ مارس سال آینده ممکن است منجر به آشفتگی بازارهای مالی اروپا و حتی جهان شود.

بر طبق نظر سنجی شبکه خبری اسکاینوز ۷۸ درصد از واجدین شرایط معتقدند نخست‌وزیر این کشور نتوانسته است برگزيت را به درستی مدیریت کند. تنها ۱۰درصد فکر می‌کنند دولت در فرآیند مذاکرات برکسیت به خوبی عمل کرده است.

سال ۲۰۱۶ در طی یک همه‌پرسی ۵۱.۹ درصد از شهروندان بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند در مقابل ۴۸.۱ درصد که می‌خواستند بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی بماند.

کد خبر 412216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha