همشهری آنلاین: چهار دستاورد جدید نرم افزاری و سخت افزاری دفاعی نیروی زمینی ارتش امروز دوشنبه ۲۲ مرداد در حاشیه برگزاری ‌نخستین جشنواره ملی ایده پردازی شهید نامجو‌ رونمایی شد.

رونمایی

به گزارش ایرنا، این چهار دستاورد شامل کوادکوپتر ‌عمود پرواز هدهد4، سامانه کنترل و فرماندهی با قابلیت امکان برقراری ارتباط صوتی، تصویری و دیتا، جعبه مهمات ضد حریق و لوله شبیه ساز شده 155 م. م (ان 45) است.

کوادکوپتر ‌عمود پرواز هدهد4، با برد 100 کیلومتر و ‌قابلیت حمل محموله های گرم، مداومت پروازی 4 ساعت و وزن 20 کیلوگرم عنوان است و این ‌کوادکوپتر توسط گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی‌ زمینی ارتش با همکاری شرکت های دانش بنیان طراحی و تولید شده است.

سامانه کنترل و فرماندهی با قابلیت امکان برقراری ارتباط صوتی، تصویری و دیتا بین یگان های عملیاتی در منطقه به صورت کد و رمز در بستر شبکه این سامانه که به صورت نرم افزار است، قابلیت نصب روی تمام دستگاه هایی راکه به سیستم رایانه ای متصل هستند، دارا است.

جعبه مهمات ضد حریق نیز 1200 درجه حرارت را به مدت سه ساعت تحمل می کند و ضد آب و ضد ضربه است.

لوله شبیه ‌سازی شده 155 میلیمتری (ان 45) به وسیله «نیکل‌فسفر» پوشش ‌دهی شده است که این پوشش باعث می‌شود خُردگی داخل لوله‌های توپ کاهش یابد و عمر قانونی لوله 40 درصد افزایش پیدا کند. این پوشش همچنین اصطکاک لوله و گلوله را 6 برابر نسبت به حالت معمول کاهش می‌دهد و باعث افزایش سرعت ابتدایی گلوله می‌شود.

کد خبر 413537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha