همشهری آنلاین: استاندار تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی این شهر ناشی از تردد اتوبوس‌ها و کامیون‌های گازوئیلی است، از ممنوعیت تردد کامیون‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی از ابتدای آبان ماه امسال در پایتخت خبر داد.

کامیون‌های فرسوده

به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی در نشست کارگروه آلودگی هوای استان تهران با بیان اینکه سامانه‌ای برای کنترل تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در سطح شهر تهران طراحی شده و تا پایان شهریورماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد افزود: کامیون‌ها و سرویس‌های مدارس باید در این سامانه ثبت نام کنند.

وی گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند و یا عمر مفید آنان که حداکثر 10 سال است به پایان رسیده باشد حق تردد در سطح شهر را ندارند.

مقیمی با بیان اینکه شهرداری در زمینه مدیریت تردد خودروهای فرسوده مسئولیت اصلی را برعهده دارد، اظهارداشت: حدود سه هزار اتوبوس آلاینده در تهران مربوط به شرکت واحد است و باید از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و فرسوده ممانعت شود.

استاندار تهران به اهمیت این استان در توجه به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به نوسازی ناوگان استان تهران توجه ویژه کند تا زمستان امسال آلودگی زیست محیطی کمتری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار تاکسی فرسوده تهران در نوبت نوسازی قرار دارد خواستار همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه شد و افزود: نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی از نوسازی خودروهای شخصی اهمیت بیشتری دارد.

تاکید استاندار تهران بر نوسازی 10 هزار تاکسی پایتخت در حالی صورت گرفت که علیرضا قنادان، مدیرعامل تاکسیرانی تهران در این نشست با بیان اینکه ١٤ هزار تاکسی فرسوده از مشمولان نوسازی سال ٩٦، به سال ٩٧ کشیده شده است افزود: طبق برنامه تا پایان سال باید حداقل ١٠ هزار تاکسی نوسازی شوند که تا نیمه مردادماه امسال فقط ٣٠٧ تاکسی نوسازی شده است.

مدیر کل محیط زیست استان تهران نیز در پایان این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع معاینه فنی خودروها از جمله مهمترین مباحث طرح شده در نشست کارگروه آلودگی هوای استان تهران بود گفت: مقرر شد تا با هماهنگی ستاد مرکزی معاینه فنی و پلیس راهور تهران بزرگ همه خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه شوند.

اتابكي به استقبال نکردن خودروسازان برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: خودروسازان برغم رشد 10 درصدی تولیدات در سالجاری از نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی استقبال نکرده و مقرر شد تا زمان نوسازی تاکسی های بیش از 10 سال عمر، به شرط داشتن معاینه فنی در شهر تردد کنند.

کد خبر 413370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha