همشهری آنلاین: نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه گفت: حاضر نیست برای شبکه‌ای که به زبان فرانسه تولید برنامه نمی‌کند، هزینه کند.

شبکه خبری بی بی سی از رئیس‌جمهور فرانسه نقل کرد، کشورش به زودی برنامه‌های شبکه خبری 24 ساعته فرانس 24 را که علاوه بر زبان فرانسه به زبان‌های انگلیسی و عربی برنامه پخش می‌کند متوقف خواهد کرد.

سارکوزی گفته است که به زودی یک شبکه خبری جایگزین فرانس 24 خواهد شد که تنها و تنها به زبان فرانسه برنامه تولید خواهد کرد.

پخش برنامه‌های فرانس 24 از دسامبر 2006، در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک آغاز شد و پس از مدتی علاوه بر برنامه‌هایی به زبان فرانسه این شبکه به تولید و پخش برنامه‌های خبری به زبان‌های انگلیسی و عربی پرداخت.

فرانس 24 که در واقع تجلی رویای شیراک برای داشتن یک شبکه 24 ساعته و جهانی خبری با نگاه ویژه فرانسوی بود، قرار بود رقیب شبکه‌های مهم خبری از قبیل بی.بی.سی. و سی.ان.ان. باشد.

اما آقای سارکوزی معتقد است این نگاه ویژه فرانسوی را تنها یک شبکه جهانی فرانسه زبان می‌تواند عرضه کند.

سارکوزی می گوید شبکه خبری جدید "فرانس موند" در حداقل زمان ممکن ساخته خواهد شد تا جایگزین فرانس 24 شود.

این کانال جدید مجموعه‌ای از منابع شبکه خبری فرانس 24، کانال تلویزیونی TV5 و رادیوی بین‌المللی فرانسه را گرد می‌آورد تا نگاه فرانسوی را به مخاطبانی جهانی عرضه کند.

سارکوزی جزئیات بیشتر در مورد این شبکه جدید را به بعدها موکول کرده ولی همچنان تأکید می‌کند که فرانس موند تنها به زبان فرانسه پخش می‌شود.

کد خبر 41300

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز