همشهری آنلاین: جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: بهره گیری از زبان هنر بهترین و موثرترین راه برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس ، اهداف نهفته در راهیان نور و مناطق عملیاتی به جای مانده از جنگ تحمیلی است.

 یعقوب سلیمانی

به گزارش ایرنا، سردار یعقوب سلیمانی در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره ره آورد سرزمین نور در ایلام اظهار داشت: زبان هنر باعث می شود جوان و نوجوان نسل امروز با وجود هجمه های وسیع تبلیغاتی دشمنان با سفر به مناطق جنگی در قالب کاروان های راهیان نور احساس عمیق و واقعی خود را دوران دفاع مقدس منعکس کند.

وی با بیان اینکه سفرهای راهیان نور هدیه شهدا به نسل های بعد از خود است، اضافه کرد: نسل جدید با حضور در مناطق عملیاتی به نوعی با شهدا و ایثارگری رزمندگان در زمان جنگ انس و الفت پیدا کرده و اوج عظمت دفاع مقدس را درک می کنند.

به گفته جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور دشمن با همه دسایس و هجمه های خود سعی دارد اندیشه های ارزشمند و وصایای گرانبار شهدا را در نزد نسل کنونی و آیندگان کمرنگ و بی ارزش و مسیر فراموشی دفاع مقدس در جامعه را هموار کند.

سلیمانی تاکید کرد: تا وقتیکه مردم، مسئولان و کارگزاران انقلاب اسلامی از تفکر و اندیشه های امام راحل و آرمان های والای شهدا جدا نشده اند و همان راه نسل اول انقلاب و رزمندگان و مدیران انقلابی دهه اول نظام را ادامه دهند، هیچ یک از توطئه و خدعه های دشمنان اثرگذار نخواهد بود.

وی رمز موفقیت ایران اسلامی در دهه اول انقلاب به ویژه زمان جنگ با همه سختی ها و چالش های داخلی و بین المللی و جنگ تحمیلی را اتحاد، انسجام، خودباوری، از خودگذشتگی، کارآمدی مسئولان، کارگزاران و اقشار مختلف مردم و نیز مقاومت و ولایت مداری و رشادت ایثارگران در زمان جنگ دانست.
سلیمانی یادآور شد: اکنون نیز حضور مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان در مناطق جنگی راهی برای زنده نگاه داشتن آرمان های شهدا و ایثارگران است که باید مفاهیم و رخدادها و حوادث زمان جنگ بدون تحریف، اجحاف و با زبان ساده هنری به بازدیدکنندگان ارائه شود.
وی تاکید کرد: حضور مردم به ویژه نسل کنونی در راهیان نور برای دشمنان بسیار اهمیت دارد و همواره تمام حوادث و رخدادهای مناطق جنگی و راهیان نور را رصد می کند تا در هر فرصتی برای ضربه زدن به راهیان نور و کمرنگ کردن جلوه های آن استفاده کند.

سلیمانی اضافه کرد: نفس پاک و خون سرخ شهدا و مظلومیت ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس موجب برکت، پویایی، سرزندگی و تکاپو در مناطق جنگی و یادمان های راهیان نور شده و عملکرد و تفکرجوانان و نوجوانان زمان جنگ بهترین الگو برای نسل کنونی و سفر راهیان نور مناسب ترین فرصت برای انتخاب الگوی زندگی از سوی نسل جدید با توجه به هجمه های تبلیغاتی دشمنان است.

وی به برگزاری جشنواره های سرزمین نور اشاره کرد و افزود: سال گذشته این جشنواره در 15 استان برگزار شد که آئین اختتامیه مرکزی آن نوروز امسال در مناطق جنگی استان خوزستان به میزبانی خرمشهر بود و از آثار برگزیده تجلیل به عمل آمد.

سلیمانی اضافه کرد: امسال نیز این جشنواره در 14 استان برگزار می شود که اختتامیه نهایی آن در نوروز آتی و به میزبانی استان ایلام برگزار می شود.

وی برگزاری این گونه جشنواره ها را عاملی مناسب برای ایده پردازی و برداشت هنرمندانه بازدیدکنندگان از یادمان های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این جشنواره ها می توان نوآوری و بدعت در هنر دفاع مقدس را مشاهده کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ره آورده سرزمین نور در بخش های خاطره نویسی، عکس، دلنوشته، متن ادبی، شعر وساخت کلیپ با استفاده از تلفن همراه پذیرای یک هزار و 500 اثر از مسافران راهیان نور استان ایلام بود که در این میان از 12 نفر برگزیده و سه نفر شایسته تقدیر با حضور مسئولان استان ایلام تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 412855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha