همشهری آنلاین: رسانه‌های پاکستانی با بازتاب گسترده دیدار «عمران خان» رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان و سفیر ایران در اسلام آباد، پیشنهاد وی برای میانجیگری بهبود روابط بین «تهران - ریاض» را برجسته کردند.

اسلام آباد، بین تهران - ریاض میانجیگری می کند

به گزارش ایرنا، عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات سراسری پاکستان (تحریک انصاف) روز شنبه در دیدار با مهدی هنردوست سفیر ایران در این کشور اعلام کرد که می خواهد، برای حل اختلافات ایران و عربستان سعودی نقش سازنده ایفا کرده و در این خصوص میانجی گری کند.

هنردوست، به منظور ابلاغ تبریک حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به عمران خان به مناسبت پیروزی اش در انتخابات این کشور با وی دیدار کرده بود.

عمران خان همچنین اعلام کرد که کشورش به استحکام و گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران می نگرد.

وی با تشکر و قدردانی از تلاش تهران برای تحکیم روابط دو جانبه گفت که برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط با ایران دارد و هیچ مانعی نمی‌تواند باعث کم رونق شدن روابط اسلام آباد - تهران شود.

رهبر حزب پیروز انتخابات اخیر پاکستان همچنین با اعلام علاقه خود برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد که بتواند در سریع ترین زمان به ایران سفر کرده و از نقاط مختلف این کشور دیدن کند.

سخنان 'عمران خان' رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان که از وی به عنوان نخست وزیر دولت آتی پاکستان نام برده می شود، با موضوع 'آمادگی اسلام آباد برای میانجی گری بهبود روابط تهران - ریاض' در رسانه های مکتوب و اینترنتی پاکستان به صورت گسترده منتشر شد.

روزنامه 'دیلی تایمز'، تارنمای 'سما تی وی'، روزنامه پر تیراژ 'داون پاکستان'، تارنمای خبرگزاری رسمی پاکستان 'ای - پی -پی'، تارنمای روزنامه 'نیوز' پاکستان، تارنمای خبری 'ساچ تی وی'، روزنامه پاکستان امروز و تارنمای خبری روزنامه 'تریبیون' پاکستان نیز آمادگی 'اسلام آباد برای میانجی گری روابط تهران - ریاض' را به عنوان تیتر خبر خود در روز یکشنبه - امروز - انتخاب کردند.

تارنمای خبری 'رادیو پاکستان' نیز روز گذشته با انتشار خبری با تیتر 'پاکستان آماده گسترش روابط اقتصادی با ایران است' و تارنمی خبری 'تایمز آو اسلام آباد' با تیتر 'آمادگی پاکستان برای اجرایی شدن طرح خط لوله گاز' این اخبار این دیدار را منتشر کردند.

به گزارش ایرنا 'عمران خان' پس از اعلام شدن به عنوان پیروزی انتخابات ، در یک سخنرانی تلویزیونی در خصوص رابطه با رقابت عربستان - ایران گفت: به دنبال بهبود روابط خود با ایران هستیم، در عین حال پادشاهی عربستان نیز دوستی است که همواره در مشکلات کنار ما ایستاد، هدفی که ما به دنبال تحقق آن هستیم ایجاد آشتی و صلح فراگیر در خاورمیانه است.

وی همچنین در سخنرانی تلویزونی خود گفت: 'به دنبال نقش‌آفرینی در این زمینه هستیم و تلاش خود را برای کاهش تنش بین دو همسایه و نزدیک کردن آنها به یکدیگر به کار می بندیم.

به گفته کارشناسان سیاسی، تاکید عمران‌خان بر توسعه مناسبات پاکستان و تهران در دولت آینده اسلام‌آباد بیانگر این است که وی با توجه به چالش‌هایی که طی دهه‌ها و سال‌های اخیر در سیاست خارجی پاکستان وجود داشته، به سمت کاهش تنش در روابط با همسایگان حرکت می کند.

بر این اساس، سخنان عمران‌خان درخصوص توسعه مناسبات با ایران در شرایطی بیان می شود که 'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است دور جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را پس از خروج از برجام اعمال کند و حتی از برخی کشورهای منطقه نیز خواسته که در این مسیر با کاخ سفید همراهی کنند.

البته گزارش برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد که مقامات پاکستان با این درخواست‌ آمریکایی‌ها مخالفت کرده‌اند.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری 'عمران خان' با کسب 115 کرسی از مجموع 270 کرسی مجلس ملی، برنده اصلی انتخابات سوم مرداد این کشور شد.

این روزها عمران خان مشغول رایزنی با شخصیت ها و احزاب مختلف برای تشکیل دولت آتی پاکستان است و گمانه زنی ها در خصوص اعضای کابینه آینده پاکستان در فضای رسانه ای رواج دارد.

کد خبر 412761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha