همشهری آنلاین: مقام های میانمار اعلام کردند: در پی بارش باران های موسمی و وقوع سیل های پرقدرت در شمال شرق این کشور جنوب شرق آسیا در طول یک هفته گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار نفر بی خانمان و دستکم ۱۲ نفر کشته شدند.

 سیل در میانمار ۱۵۰هزار نفر را بی خانمان کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های میانماری، مرکز مدیریت سوانح طبیعی دراین کشور اعلام کرد واحدهایی از نیروهای ارتش میانمار برای کمک به سیل زدگان در ایالت شمال شرقی 'مون' این کشور اعزام شدند و تاکنون سه نفر از نظامیان نیز در عملیات امداد رسانی جان خود را ازدست دادند.

طبق این گزارش حدود 150 هزار نفر افرادی که خانه و محل زندگی خود را در اثر سیلاب از دست دادند اکنون در 327 چادراردوگاهی در کمپ های امدادی استقرار یافته اند.

طبق این گزارش هنوز 28 هزار نفر از مردم در خانه های خود که در مسیر سیلاب بوده گیرافتاده اند و قادر به فرار از آن نیستند مگر اینکه این آبهای خروشان فروکش کنند.

میانمار درسال 2000 میلادی نیز شاهد وقوع سیل گسترده ای بود که هزاران نفر نیز درپی آن بی خانمان شدند.

میانمار هفته گذشته دستکم در 7 منطقه شاهد وقوع سیل ناشی از بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن آن در مناطق مسکونی بود.

تارنمای محلی میانمار 'الین' گزارش داد دستکم آب 36 سد در شمال شرقی این کشور در اثر بارش باران های شدید موسمی معروف به مونسون، به همراه رودخانه های اطراف آنها سرریز و موجب طغیان سیل های گسترده شده است.

این کشور درسال 2015 نیز شاهد طغیان رودخانه ای و سیلاب های گسترده بود که 100 کشته و 330 هزار نفر بی خانمان برجای گذاشت.

باران های مونسون در جنوب شرق آسیا بسیاری از کشورهای این منطقه را درگیر حوادث و سوانح طبیعی مستمر کرده است.

ماه گذشته سیل در تایلند منجر به بسته شدن ورودی غاری در شمال بانکوک شد که 13 نوجوان فوتبالیست تایلندی به همراه مربی خود 18 روز در آن محبوس شده و سرانجام با غواصی توانستند از دل این غار هزارتوخود را نجات دهند.

کد خبر 412759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha