همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمنان می ‌دانند که یکی از عوامل بقای انقلاب اسلامی، حضور همیشگی ایثارگران در صحنه است و به همین دلیل تلاش می ‌کنند آنها را نسبت به انقلاب دلسرد کنند اما تلاش ‌های آنان همواره با شکست روبرو شده است.

 سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در نشست صمیمی با نخبگان و دانشگاهیان شاهد و ایثارگر افزود: امروز دشمنان توطئه ‌های گوناگونی را علیه کشور تدارک دیده‌ اند که باید همه نسبت به این توطئه ها هوشیار باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره بررسی سهمیه ‌های ایثارگری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنیاد شهید در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده و در 9 کمیسیون مجلس از حقوق ایثارگران دفاع کرده است. همچنین موضوع در جلسات هیات دولت مطرح شده است.

شهیدی با بیان اینکه نخبگان شاهد و ایثارگر و تشکل ‌های ایثارگری اتاق فکر بنیاد شهید هستند، افزود: خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری وظیفه تمام مسئولان و بنیاد شهید است.

شهیدی تصریح کرد: تاکنون بیش از 230 هزار شهید، 560 هزار جانباز و 43 هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی شدند و در حال حاضر بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر تحت عنوان ایثارگر زیرپوشش بنیاد شهید هستند که خدمات‌ رسانی به این افراد با توجه به گستردگی این جامعه و مشکلات موجود نیازمند تلاش و فعالیت ‌های بسیار زیادی است.

معاون رئیس جمهوری یکی از مشکلات موجود در بین جامعه ایثارگری را مساله اشتغال دانست و ادامه داد: در چهار سال گذشته از طریق استفاده از سهمیه ‌های استخدامی دستگاه‌ ها و ارائه تسهیلات خوداشتغالی بیش از 85 هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده است. همچنین حدود هفت هزار ایثارگر نیز با تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران مشغول به کار شده اند.

البته مساله اشتغال یکی از چالش‌ های موجود برای کل کشور است و نرخ بیکاری در سطح کشور حدود 12 درصد است که این نرخ برای جامعه ایثارگری حدود چهار درصد است.

اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌ پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر نیز گفت: شرایط امروز کشور مشابه دوران دفاع مقدس است و همان ‌طور که ایثارگران آن روز از کشور دفاع کردند، امروز نیز کشور نیاز به کمک ‌های ایثارگران به ‌خصوص کمک فکری نخبگان ایثارگر دارد و این افراد باید ادامه‌ دهنده راه پدران خود باشند.

وی با اشاره به حضور 9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر و 148 تشکل رسمی ثبت‌ شده ایثارگری در دفتر دانش ‌پژوهان و تشکل ‌های شاهد و ایثارگر اضافه کرد: مرکز دانش‌ پژوهان و تشکل ‌های شاهد و ایثارگر وظیفه مهم ایجاد ارتباط بین تشکل‌ ها و نخبگان ایثارگر با مدیران بنیاد شهید را برعهده دارد و باید به دنبال این باشیم که از این ظرفیت‌ ها به ‌خوبی استفاده کنیم. ما باید در پی این باشیم تا ایثارگران به‌ عنوان گروه ‌های مرجع در جامعه حضور داشته باشند و نظرات آنان برای مردم قابل اتکا باشد.

کد خبر 412421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha