همشهری آنلاین: رویترز گزارش داد اتحادیه اروپا ۶ شرکت روس را به علت همکاری در عملیات ساخت جاده و پل راه آهن ارتباطی خاک روسیه با شبه جزیره کریمه که به نظر این نهاد غیرقانونی است، تحریم و دارایی‌های آنها را مسدود کرد.

 اتحادیه اروپا چند شرکت روسی را تحریم کرد

به گزارش ايرنا، روسیه پس از سرنگونی رئیس جمهوری متمایل به مسکو در اوکراین، شبه جزیره کریمه را از این کشور اروپای شرقی جدا و به خاک خود الحاق و سپس دستور ساخت پلی را با بودجه سه میلیون و 600 هزار دلار برای برقراری ارتباط میان این شبه جزیره با خاک روسیه صادر کرد.

احداث این پل که بخشی از آن در مه (اردیبهشت ماه) توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه افتتاح شد، موجب انتقادهای شدید اتحادیه اروپا شده است که آن را ادامه نقض حق حاکمیت اوکراین به شمار می آورد.

بر اساس بیانیه شورای اتحادیه اروپا که سیاست های خارجی و امنیتی این نهاد را تعیین می کند، دارایی های 6 شرکت روس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسدود کرد و افراد و نهادهای اتحادیه اروپا، حق تامین بودجه این شرکت ها را نخواهند داشت.

پاولو کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین با استقبال از اعمال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه، آن را هشدار مهمی برای شرکت های اروپایی دانسته است تا در این مسیر سراشیبی و لغزنده، سقوط نکنند.

اما مسکو با انتقاد از این تحریم های تازه گفته است که این مجازات ها ساکنان شبه جزیره کریمه را هدف گرفته‌اند.

کد خبر 412345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha