سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

شاید اگر هر کس دیگری جز ابراهیم حاتمی‌کیا سراغ موضوع اهدای عضو و روح و... می‌رفت، این‌قدر بحث و جدل پیش نمی‌آمد

 اما وقتی نام او در تیتراژ فیلم یا سریالی قرار می‌گیرد، همه انتظار تماشای اثری جنجالی، جذاب و پرنکته را دارند.

حلقه سبز به رغم همه اخبار و شایعات و حاشیه‌ها نتوانسته مردم را راضی کند. خیلی‌ها فضای تیره و تار سریال را عامل عدم موفقیت می‌دانند و بعضی هم قصه ماورایی و عجیب‌اش را به عنوان دلیل ناکامی حاتمی‌کیا مطرح می‌کنند. با این همه، حاتمی‌کیا هنوز هم چهره‌ای جنجالی است. فیلم تازه او با عنوان دعوت از این هفته در تهران کلید می‌خورد. این بار بازهم ابراهیم حاتمی‌کیا از جنگ فاصله گرفته؛ او راوی قصه 7 زوج است که برای مشاوره درباره مسائل زندگی (بچه‌دار شدن و...) نزد دکتر می‌روند. محمدرضا فروتن، مهناز افشار، محمدرضا گلزار بناست بازیگران این فیلم باشند.

همین جمع بازیگرهاست که جنجال‌های فراوانی را به وجود آورده؛ اینکه او نباید سراغ هنرپیشه‌هایی برود که در فیلم‌های سطحی بازی می‌کنند و چندان اعتبار هنری‌ ندارند. اما بعضی هم به نکته دیگری اشاره می‌کنند؛ تا مدتی پیش در محافل خصوصی شایع بود که فیلم تازه حاتمی‌کیا، قصه‌ای درباره سقط‌جنین دارد و در آن موضوع‌های زناشویی مطرح می‌شود. پرداختن به چنین قصه‌ای آن هم از سوی حاتمی‌کیا برای بسیاری باورکردنی نبود اما همین شایعه‌ها و حساسیت‌های موجود روی آن، باعث شد که او ـ دور از همه ـ به تلفن‌ها پاسخ ندهد و در گوشه‌ای در شمال شهر تهران بنشیند و به فیلمش فکر کند. برای همین هم هیچ دیالوگی از او در این ستون نمی‌بینید.

اما آیا ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از فیلم‌های جنگی‌اش، در ساخت قصه‌های اجتماعی ـ خانوادگی موفق بوده؟ فیلم ارتفاع پست یا سریال حلقه سبز به اندازه از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، موج مرده یا مهاجر بین مردم محبوب شده؟

او مرد تجربه است اما باید دید که او در تجربه پرداختن به زندگی زناشویی و موضوعی که پرداخت تصویری به آن همیشه خط قرمز به حساب می‌آمده، چگونه عمل می‌کند. شاید این بار از تماشای قصه‌ای جذاب، پر از نکته و البته جسورانه متعجب شویم و خاطرات فیلم‌ها و سریال‌های ناموفق را از یاد ببریم.

کد خبر 41229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز