همشهری آنلاین: وزیر کشور تاجیکستان اعلام کرد که تروریست‌های مسلح با حمله به ۷ دوچرخه سوار گردشگر خارجی، چهار تن از آنها را به قتل رساندند.

 تروریست ها ۴ گردشگر دوچرخه سوار را در تاجیکستان به قتل رساندند

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه‌های محلي، رمضان رحیم زاده، وزیر کشور تاجیکستان امروز در یک نشست خبری گفت که تروریست های مسلح امروز سوار بر یک خودروی تهاجمی، یک کاروان دوچرخه سوار خارجی را در منطقه ای روستایی در 90 کیلومتری جنوب غرب پایتخت زیر گرفته که براثر این حادثه چهار گردشگر آمریکایی، سوئیسی، فرانسوی و هلندی کشته شدند.

وی همچنین از زخمی شدن سه گردشگر دیگر که اتباع سوئد، هلند و فرانسه بودند خبر داد و گفت که یکی از زخمی ها حتی با دشنه زخمی شده است.

رحیم زاده همچنین اعلام کرد که چهار تن از مهاجمان مسلح در عملیات جستجوی مجرمان در حالی که مقاومت می کردند کشته و یک مهاجم هم دستگیر شد.

سفارت آمریکا در دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن تایید این حادثه از افشای نام این شهروند آمریکایی خود داری کرد صرفا به بهانه اینکه احتمالا این حادثه بخشی از یک حمله بین المللی باشد که حتما ابعاد آن باید مخفی بماند.

طی سال های اخیر تعداد زیادی از اتباع تاجیکستان که برای جنگیدن در کنار تروریست های داعش به عراق و سوریه سفر کرده بودند، اما آنها بعد از شکست داعش در آن دو کشور به کشورشان بازگشتند و همچنان تهدیدی جدی به شمار می روند.

کد خبر 412214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha