مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سارمان تاکسیرانی از روند نوساری تاکسی گلایه کرد و گفت: متاسفانه در سالی که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است شاهد توقف روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سارمان تاکسیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از برنامه نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل عدم تحویل خودرو توسط خودروسازان به شدت عقب هستیم.

عليرضا قنادان افزود: تاکسی فرسوده نه تنها مردم بلکه حتی رانندگان را اذیت می‌کند.تصور نکنید که خودروساز، خودرویی برای تحویل ندارد، بلکه موضوع نوسازی ناوگان تاکسی برای خودروساز اهمیتی ندارد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد به جای آن‌که تمرکزش بر تولید تاکسی که تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد، باشد وقتش را به تحویل سایر خودروهای دیگر اختصاص دهد.

قنادان ادامه داد: متاسفانه با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که خودروساز هر خودرویی را که نتواند بفروشد، به تاکسی‌رانی معرفی می‌کند و این درست نیست چرا که در سایر کشورها با کیفیت‌ترین خودروها را به تاکسی که هویت یک شهر است اختصاص می‌دهند و بعضا دیده شده خودروسازان با افتخار اعلام می‌کنند که یک برند خود را به تاکسی تبدیل کردند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان این‌که متاسفانه در ایران باوجود این‌که سهم زیادی از ترددها در روز  با تاکسی انجام می‌شود اما روند نوسازی بسیار کند و حتی متوقف است، گفت: تاکسیرانان با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و اگر دولت و خودروساز انرژی لازم را برای حل این مشکل نگذارد، گره کار تاکسیرانانی در حوزه نوسازی باز نمی‌شود و این در حالی‌ست که اعداد و ارقام نوسازی در حساب و کتاب خودروساز، عددی نمی‌شود.

او گفت:حدود چهار میلیون نفر با تاکسی جابه‌جا می‌شوند اما هنوز خودروی مناسب این مسافران تحویل داده نشده است. متاسفانه شاهدیم که بدترین خودروها به شیوه تحمیلی تاکسی می‌شود و حالا عدم نوسازی تاکسی‌ها چالش ما را صد چندان کرده است.

قنادان با بیان این‌که در سال جاری باید حدود 10 هزار خودرو نوسازی شود که سهم نوسازی در سه ماهه اول سال 2500 دستگاه بود، گفت: جالب است بدانید که در طرح ملی نوسازی تاکسی‌ها کمتر از 50 دستگاه خودرو نوسازی شده است و وقتی با خودروساز صحبت می‌کنید قبول نمی‌کند که روند نوسازی متوقف شده، چرا که پیش فاکتور صادر می‌کند اما خودرو تحویل نمی‌دهد.

کد خبر 412187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha