همشهری آنلاین: زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری و ۱۱ پس‌لرزه آن در صبح روز یکشنبه در جزیره گردشگری لومبوک در اندونزی ۱۰ کشته داشت.

زلزله اندونزی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين زمين‌لرزه شديد ساعت 6:47 صبح به وقت محلي اتفاق افتاد و مكان آن 50 كيلومتري شمال‌شرقي ماتارام در جزيره لومبوك بود. اين جزيره از مهم‌ترين مقاصد گردشگري در اندونزي است و 319 هزار نفر جمعيت دارد. موسسه كاهش بلاياي طبيعي اندونزي اعلام كرد بسياري از ساختمان‌ها خسارت ديده و برخي هم از شدت زمين‌لرزه فروريخته‌اند.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفيزيك و هواشناسي اندونزي، دست‌كم 11 پس‌لرزه پس از زمين‌لرزه اصلي ثبت شده و نكته مهم اينكه هنوز هشدار احتمال وقوع سونامي منتشر نشده است. برخي گردشگران و افراد محلي حدود 20 تا 30 ثانيه لرزش شديد در ساختمان‌ها احساس كرده و براي در امان ماندن از آسيب‌هاي احتمالي به فضاي آزاد پناه برده‌اند. گزارش‌هاي ابتدايي حاكي از مرگ 10 نفر در جزيره لومبوك است.

اندونزي كه شامل هزاران جزيره در منطقه موسوم به حلقه آتش پاسيفيك است، در معرض لرزش‌هاي هميشگي قرار دارد و بسياري از زمين‌لرزه‌هاي آن بدون آسيب هستند. هر چند زلزله‌هاي شديد آن با سونامي همراه مي‌شود. سال 2004 يك لرزش 9.3 ريشتري در زير آب‌هاي اقيانوس در سواحل سوماترا باعث به وجود آمدن يك سونامي شد كه 220 هزار نفر از جمله 168 هزار شهروند اندونزيايي را به كام مرگ كشيد.

کد خبر 412064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha