همشهری آنلاین: نشست مشترک فرماندهی بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت خدمات پزشکی ارتش عمان برگزار شد.

 ارتش

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست مشترک فرماندهی بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت خدمات پزشکی ارتش عمان، صبح امروز شنبه در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

در این نشست مشترک امیر دریادار مصطفی مداح فرمانده بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش و سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه حضور داشتند.

امیر مداح در این نشست با بیان اینکه رفت و آمدهای هیئت‌های پزشکی ارتش‌های کشورهای همسایه برای ایجاد همکاری‌های مشترک و کسب و تبادل تجربیات، بسیار موثر است، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در بهداشت و درمان نیروهای مسلح ایران وجود دارد و ما آمادگی داریم در همه‌ زمینه‌ها، تجربیات خودمان را در اختیار کشور عمان قرار دهیم‌.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان دارای جایگاه جهانی و بالاترین درجه در ارائه خدمات است.

فرمانده بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش افزود: اقدامات لازم در خصوص سلامت افراد، خانواده‌ها و نیروی رزمی، مراقبت از مصدومین، مجروحین و ارائه خدمات به کارکنان، خانواده‌ها و کمک‌های نوع‌دوستانه از جمله ماموریت‌های حوزه بهداشت و درمان ارتش است.

مداح ‌ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران مجموعا دارای ۳۵ بیمارستان در سراسر کشور است که تعداد ۲۲ بیمارستان متعلق به نیروی زمینی، ۵ بیمارستان متعلق به نیروی هوایی، ۶ بیمارستان متعلق به نیروی دریایی و ۲ بیمارستان متعلق به ستاد آجا است.

فرمانده بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش با بیان اینکه بیمه نیروهای مسلح برای نیروهای پایور و خانواده‌های آنان از جمله همسر، فرزندان و در صورت نیاز پدر و مادر، دفترچه‌ خدمات درمانی صادر می‌کند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش، تنوع و پوشش خدمات بیمه در نیروهای مسلح چندین برابر افزوده شده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان‌های شهری ارتش با همه بیمه‌های کشوری قرارداد دارند و علاوه بر کارکنان و خانواده‌های نیروهای مسلح، ورود بیماران غیرنظامی نیز به مراکز بهداشتی و درمانی ارتش آزاد است.

مداح در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح نیروهای مسلح بیمارستان‌های صحرایی با امکانات و تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی که قادر به انجام کلیه اعمال درمانی و جراحی هستند، پیش‌بینی شده است، از جمله یک بیمارستان صحرایی 50 تخت‌وخوابی شامل بخش‌های جراحی و اتاق عمل در بیمارستان 501 امام رضا (ع) ارتش و سایر مراکز درمانی آجا دایر است.

سرهنگ الحارثی جانشین اداره بهداشت و درمان ارتش عمان در این دیدار با بیان اینکه خدمات پزشکی در نیروهای مسلح ایران از گذشته معروف بوده است، افزود: وجود ۳۵ بیمارستان در نقاط مختلف ایران نشان‌دهنده اهمیت بهداشت و درمان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما درصدد هستیم در حوزه بهداشت و درمان از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران الگو برداری کرده و از این تجربیات به خصوص در زمینه آموزش و پژوهش بهره بگیریم.

جانشین رییس اداره بهداشت و درمان ارتش عمان در پایان تاکید کرد: تجربیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف پزشکی و درمانی از جمله بیمه، بیمارستان‌های تخصصی و برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مقاطع بحرانی بسیار حائز اهمیت است.

هیئت پزشکی درمانی ارتش عمان همچنین از بخش‌های مختلف بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی امام رضا علیه‌السلام (۵۰۱ آجا) بازدید کردند.

بخش‌های سی‌سی‌یو، مراقبت‌های ویژه، ایزوله و اتاق جراحی بیمارستان ۵۰۱ آجا، قسمت‌هایی بودند که مورد بازدید هیئت بهداشت و درمان ارتش عمان قرار گرفت.

کد خبر 412013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha