پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کار گفت: با ورود۷۵۶ هزار نفر به عرصه کار، تعداد افراد شاغلمان نسبت به بهار سال گذشته افزایش یافته است. ۴۵ هزار نفر نسبت به بهار سال گذشته کاهش بیکاری داشتیم.

ربیعی

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص آمار نرخ بیکاری گفت: نرخ بیکاری ماهانه اندازه گرفته نمی‌شود؛ بلکه سه ماه یکبار اندازه‌گیری می‌شود. نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به فصل گذشته بهبود داشته است.

  • تکذیب تجدیدنظر در مورد حقوق و دستمزد

وی با تکذیب تجدیدنظر در مورد حقوق و دستمزد اظهار داشت: افزایش قدرت خرید به روش‌های دیگر و همچنین کمک به بهبود و تثبیت قیمت‌ها برای خانواده‌ها را در نظر داریم، تصمیماتی برای آن گرفته شده است. همین‌ که کالاهای اصلی را با ارز ۴۲۰۰ تومان تثبیت کنیم یک سیاست برای تثبیت قیمت کالاهای اصلی برای خانواده‌ها بوده است.

وزیر کار ادامه داد: برای بازنشستگان وام‌های کم‌بهره در نظر گرفته شده که به مقدار حقوقی که می‌گیرند باز می‌گردد. چند وقت دیگر از این طرح رونمایی خواهم کرد.

  • نرخ بیکاری در بهار سال ۱۳۹۷، ۱۲.۱ درصد است

ربیعی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در بهار سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ بهبود یافته است،‌ تصریح کرد: با ورود۷۵۶ هزار نفر به عرصه کار، تعداد افراد شاغلمان نسبت به بهار سال گذشته افزایش یافته است. ۴۵ هزار نفر نسبت به بهار سال گذشته کاهش بیکاری داشتیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۰ سال پارسال ۲۸.۳ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری کل کشور در سال ۱۳۹۷ با کاهش نیم درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبلش به ۱۲.۱ درصد رسیده است؛ پس نرخ بیکاری در بهار سال ۱۳۹۷، ۱۲.۱ درصد است.

وزیر کار با بیان اینکه استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان هنوز بیشترین نرخ بیکاری را دارند، ابراز داشت: به همین خاطر، بیشترین برنامه‌های اشتغال مداخله در بازار کار و حق بیمه را برای این استان‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

ربیعی درباره ارائه وام اشتغال روستایی نیز بیان کرد: نرخ تسهیلات اشتغال روستایی به بیش از چهار هزار میلیارد تومان مصوب شده، رسیده است. بیش از هفت هزار میلیارد تومان طرح به بانک‌ها رفته است. از صندوق توسعه ملی درخواست داریم که قسط سوم را به حساب بانک‌ها واریز کند.

  • آثار اشتغال روستایی تا پایان سال مشخص می‌شود

وی اضافه کرد: آثار اشتغال روستایی تا پایان سال مشخص خواهد شد؛ چرا که ۱۰ الی ۲۰ درصد بانک‌ها اثارش تا پایان سال یا اوایل سال اینده مشخص خواهد شد

وزیر کار درباره طرح کاروزی و سوال خبرنگاری که می‌گفت این طرح خروجی نداشته است، یادآور شد: این خروجی را شما ندیدید ما دیدیم. بیش از ۲۰۰ هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کردند و مشغول شدند و آموزش دیدند. تصور حضور یک میلیون نفر در این طرح را از اول نداشتیم.

  • مناطق محروم بیشترین جذب در طرح کارورزی داشته‌اند

ربیعی با بیان اینک اتفاقا در مناطق محروم بیشترین جذب در طرح کارورزی بوده است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم سیاست‌های مشوق را در همین مناطق ببریم. برای این طرح ما ۱۷۵ هزار نفر پیش‌بینی کرده بودیم. نباید انتظارات بزرگ داشت. باید دید در عرضه هم چقدر تمایل برای این کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از افراد در کارگاه‌های کارورزی می‌مانند، گفت: در هند و آمریکای جنوبی این طرح موفق بود که بعد مشوق بیمه هم داشت. اگر مشوق بیمه و دستمزد بگذاریم نشست نیروها در کارگاه‌ها بیشتر می‌شود.

کد خبر 411798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha