همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، گفت: در راستای حفظ گونه نادر پلنگ ایرانی خسارت ناشی از آسیب پلنگ به دامداران استان سمنان پرداخت می‌شود.

خسارت ناشی از آسیب پلنگ به دامداران استان سمنان پرداخت می‌شود

به گزارش مهر، عباسعلی دامن‌گیر در نشست بعد از ظهر سه‌شنبه خود با اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان، ضمن بیان این که برای حفظ گونه نادر پلنگ ایرانی و کاهش ریسک و خطرپذیری مواجهه این حیوان با جمعیت بومی استان، خسارات ناشی از حمله پلنگ ایرانی به دامداران استان سمنان با پیگیری حفاظ از محیط‌زیست پرداخت می‌شود، ابراز داشت: این اقدام می‌تواند به کاهش ریسک مواجهه این جانور و انسان منجر شود.

وی بابیان این که پرداخت خسارات دامداران با رایزنی‌های صورت گرفته با بیمه‌ها صورت می‌پذیرد، افزود: به‌منظور ارتقاء شرایط حفاظتی گونه‌های در معرض خطر انقراض در کشور و همچنین استفاده از ظرفیت‌های صنعت بیمه طرح ارائه خسارات با دامداران اجرایی می‌شود.

  • رایزنی با ۱۳شرکت بیمه

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان، گفت: طرح پرداخت خسارات به دامداران ذیل اجرای برنامه ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی و با رایزنی ۱۳شرکت بیمه در سطح کشور و به‌تبع آن، استان سمنان اجرایی می‌شود.

دامن‌گیر گفت: در سال گذشته و با پیگیری اداره کل محیط‌زیست استان سمنان شش فقره خسارات وارده به دامداران استان، طی ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط پرداخت شد، همچنین باید گفت صدور بیمه‌نامه جامع پلنگ ایرانی در حوزه خسارات دام اهلی شامل گوسفند، بز، اسب، استر، الاغ، قاطر، گاو، شتر، سگ گله و نگهبان ناشی از حمله پلنگ و یا گرگ و موارد احتمالی همچنین آسیب‌های جسمی اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در طرح بیمه‌ای مذکور همچنین خسارات وارد به محیط‌زیست ناشی از تلفات پلنگ در اثر عواملی چون حوادث جاده‌ای، طعمه مسموم، خشكسالی، سیل، آتش‌سوزی و سایر موارد به‌غیر از مرگ به دلیل کهولت سن برای بهبود شرایط حفاظتی و کاهش عوامل تهدید گونه، به عنوان یکی از موضوعات تحت پوشش این بیمه‌نامه، مطرح شده است.

کد خبر 411740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha