همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به همکاری با نیروهای مسلح گفت: در سال جاری ۷۰۰ فارغ‌التحصیل بخشی از دوره‌ سربازی خود را در آزمایشگاه‌ها و دانشگاه می‌گذرانند.

آزمایشگاه

به گزارش ايسنا، مسعود برومند در نشست پیوند آموزش‌های رسمی و غیررسمی مهارتی، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با ستاد كل نیروهای مسلح امضا شد که بر اساس آن دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها بتوانند بخشی از دوران سربازی خود را در آزمایشگاه‌ها گذرانده یا به عنوان دستیار پژوهشی در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت شوند.

وی با بيان اینکه آئین‌نامه این تفاهم‌نامه تدوین شده است، ‌اظهار کرد: در سال جاری ۷۰۰ نفر در این دوره‌ها معرفی شوند ولی قبل از آن نیاز است تا سیستم‌های ما مکانیزه شود که این امر در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم ارتقاي اشتغال‌پذیری دانشجویان از سوی وزارت علوم گفت: بر این اساس اقدام به سنجش میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کردیم که در این راستا از دانشگاه‌ها خواسته شده است تا از طریق کانون فارغ‌التحصیلان، آمار مربوط به اشتغال دانشجویان را در هر حوزه به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ما از موسسه آموزش و پژوهش وزارت علوم درخواست کردیم تا میزان اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از طریق سازمان‌هایی چون تامین اجتماعی و گذرنامه مورد بررسی قرار دهد.

برومند در پایان اجرای طرح فرصت مطالعاتی در صنعت را از دیگر برنامه‌های وزارت علوم در راستای مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: آئین‌نامه اجرایی این طرح در مراحل نهایی قرار دارد.

کد خبر 411672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha