همشهری آنلاین: شماره‌ مرداد ‌| داستان‌های خارجی ماهنامه داستان، جاکومو لنگی دبیر مهمان این بخش، چهار داستان کوتاه را از زبان ایتالیایی انتخاب کرده است.

میان‌فصل تابستانی ماهنامه‌ داستان همشهری منتشر شد

لنگي همچنين طي يادداشتي مخاطبان را با نويسنده‌هاي اين آثار (فرانچسكو پيكولو، استفانو بنی، دوناتلا دي پيترانتونيو، والريا پارلا) و دلايل انتخاب داستان‌ها آشنا كرده.

به غير از اين، تحريريه‌ي مجله ميان‌فصل ايتاليايي را بهانه كرده و به همين مناسبت در بخش روايت‌هاي داستاني سراغ متوني رفته كه رنگ‌وبوي ايتاليا دارد. در اين ميان عكس‌های كمتر ديده‌شده از مراسم تشييع محمدعلی شاه در ايتاليا، از مطالب خواندني اين بخش است.

به مناسبت روز خبرنگار، مجله‌ داستان در بخش «درباره زندگی» سراغ دو پيشكسوت اين حرفه رفته كه عمر و جواني‌شان را صرف خبرنگاري كرده‌اند. محسن ميرزايي از حال‌وهواي روزنامه‌نگاری در دهه‌ی سی مي‌گويد و علی اكبر قاضی‌زاده از حال‌وهواي تحريريه‌ها در دهه‌ي چهل و پنجاه.

در ادامه‌ی انتشار نامه‌هاي قديمی در بخش «روايت‌هاي مستند» مجله‌ي داستان، در اين شماره نامه‌هاي فرستاده شده به يك سرباز وظيفه در سال 1355 چاپ شده كه لابلاي متن مي‌توان نشانه‌هايي عاشقانه را از شيوه‌ زندگي در آن روزگار پيدا كرد.

جواد علیزاده، نفیسه مرشدزاده، پیمان اسماعیلی، جواد رسولی، مریم منصوری، احسان عمادی، فیلیپ راث، وله سوینکا، رینو کاپوتو و... ديگر نويسندگان و هنرمندان اين شماره هستند.

نودمين شماره‌ ماهنامه داستان همشهری در 230 صفحه با قیمت 12000 تومان، از اوايل مرداد در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 411585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha