همشهری آنلاین: خط تولید موشک هوا به هوای فکور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.

موشک

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح خط تولید موشک هوا به هوای فکور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: خداوند منان را شاکریم که به حول و قوه الهی متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح توانستند با وجود تحریم ها، پس از اتمام طراحی، ساخت و آزمون شلیک موفق موشک فکور در سال 96، اینک خط تولید آن را با استفاده از توانایی ها و ظرفیت های بومی راه اندازی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح افزود: موشک هوا به هوای فکور براساس نیاز عملیاتی و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده که موجب ارتقای توان رزم نیروی هوایی می شود که نوید آن را در مجلس شورای اسلامی به مردم عزیزمان داده بودم که در دوره جدید وزارت دفاع در جهت تقویت توان رزم نیروهای مسلح گام های اساسی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موشک قابل تعمیم به هواپیماهای شکاری جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: فکور، یک موشک هوا به هوای راداری میانبرد است که براساس آخرین فناوری های روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه موشک هوا به هوای فکور توسط هواپیماهای جنگنده شلیک می شود، خاطرنشان کرد: این موشک می تواند با انواع مختلف جنگنده های مهاجم در محدوده عملیاتی خود درگیری داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش و همت متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در طراحی و تولید این موشک تاکید کرد: بدون تردید راه اندازی خط تولید این موشک که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته ضمن توانمندسازی نیروهای مسلح، گام موثری برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به جمع سازنده های موشک هوا به هوا پیوست، اضافه کرد: برخی کشورها صرفاً تکنولوژی را وارد می کنند، ولی امکان ارتقاء، بهنیه و تولید نسخه های جدید را ندارد، اما کشوری سازنده مانند جمهوری اسلامی ایران می تواند بنا به نیاز خود با توجه به پیشرفت علم و فناری، نسخه های جدیدی را از این نوع موشک تولید کند و بحمدالله در بازدیدی که امروز به همراه جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروی هوایی ارتش از خط تولید داشتیم، ساخت انبوه موشک فکور از همین به حول قوه الهی امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این دستاورد مهم موجب افزایش توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی خواهد شد، گفت: امروز در محیطی زندگی می کنیم که دشمنانی وقیح و انسانهای شروری مانند حاکمان امروز آمریکا و بعضی اذنابش اطراف ما هستند که جز زبان زور چیز دیگری نمی فهمند.

حاتمی با بیان اینکه تهدید قاطعانه در برابر تهدید دشمنان ایران اسلامی راه دیگری نیست، اظهار داشت: دشمنان تصور می کنند می توانند ملت ایران را از منابع و منافع بحق خودشان محروم کنند، اما غافل از اینکه در برابر زورگویی و تحریم آنها با تمام توان خواهیم ایستاد و ملت ایران ثابت کرده که پاسخ هر متکبر و زیاده خواهی را قاطعانه می دهد.

وی تاکید کرد: این خیال باطلی است که دشمنان تصور کنند می توانند ملت خود را در رفاه و آسایش نگه دارند و ملت بزرگ ایران را از منابع خود محروم کنند و اما زهی خیال باطل که این رویا حتما تعبیر نخواهد شد.

وزیر دفاع تسلیم ملت ایران با تحریم های ظالمانه را تصور باطلی دانست و گفت: در این مسیر نه تنها تسلیم نخواهیم شد بلکه با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های بومی و تکیه بر قابلیت های سرشار خدادادی در مقابل این تحریم ها خواهیم ایستاد و از منافع حیاتی جمهوری اسلامی و رفاه ملت ایران با تمام وجود دفاع خواهیم کرد.

حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منافع ملی خود می افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی گیرد، گفت: افتتاح این خط تولید و دستاورد مهم دفاعی که حاکی از اوج پیشرفت فناوری روز دنیا است نشان داد که هیچ سدی جلودار عزم و اراده ملت ایران اسلامی در حوزه دفاعی نخواهد بود و همان طور که فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) فرمودند هر نوع تهدیدی را در همان سطح پاسخ قاطع خواهیم داد.

حاتمی این دستارد مهم را یکی از گام های لازم برای حفظ و ارتقای قدرت دفاعی کشور دانست و در پایان به ثمر نشستن این دستاورد ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سختکوشی که در تحقق آن ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 411568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha