همشهری آنلاین: حفظ سلامت درختان، کنترل سفید بالک، افزایش زیبایی بصری شهر از اهداف اجرای طرح آبشویی درختان منطقه ۵ در فصل گرما است.

کنترل سفیدبالک با آبشویی درختان غرب تهران

به گزارش مهر، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اعلام کرد با هدف حفظ سلامت درختان، کنترل آفت سفید بالک و افزایش زیبایی بصری منظر شهری، عملیات آبشویی بر اساس دستورالعمل مدون سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و برنامه‌ریزی صورت گرفته مرکز تام (تحقیقات، آموزش و مشاوره گل و گیاه) اداره فضای سبز در دست انجام است.

علیرضا علی بخشی معاون امور شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: با شروع گرما و فصل تابستان و با توجه به طغیان آفات و حجم کلان مصرف سوخت‌های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان بسیار بیشتر از حد نرمال است که سبب کاهش عملکرد وسلامت درختان و زیبایی بصری فضای سبز می‌شود.

به همین منظور با همکاری مداوم و شبانه روزی نیروهای اداره فضای سبز منطقه، با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، عملیات پاکسازی و آبشویی مستمر درختان، بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی در کلیه شریان‌های اصلی و معابر فرعی، حداقل ۲ بار در ماه شستشو می‌شود.

باقی سرپرست اداره فضای سبز منطقه گفت: نتیجه حاصل از آبشویی، کنترل آفات و جلوگیری از رشد شیوع آنها بوده و با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی می‌توان سلامت درختان منطقه را افزایش داد.

کد خبر 411513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha