دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: 7 نفر بر اثر دو انفجار در بغداد کشته شدند. گزارش‌های بی‌بی‌سی و ال موندو در این‌باره:

به گزارش بی بی سی، در این حمله یکی از سران قبائلی که آمریکا از آن‌ها برای نبرد علیه القاعده حمایت می‌کند، نیز کشته شد.

براساس گزارش‌ها، یک بمب گذار انتحاری در برابر دفتر وقف در محله الاعظمیه خود را منفجر کرد. شاهدان عینی نیز گفته‌اند انفجار دومی نیز باعث کشته شدن تعدادی از مردمی شد که در حال فرار از صحنه انفجار  اول بودند.

گزارش شده که ریاض السامرایی که پیشتر از افسران نیرو‌های پلیس بوده و اکنون رییس گروه بیداری الادهمیه محسوب می‌شود، نیز در این انفجار به همراه فرزند پسر خود کشته شده است. گروه بیداری الاعظمیه یکی از گروه‌هایی است که تحت حمایت آمریکا به مبارزه علیه القاعده می‌پردازد.

یکی از محافظان السامرایی به خبرنگاران گفته است که بمب گذار انتحاری به سمت السامرایی رفت و پس از اینکه او را در بغل گرفت خود را منفجر کرد.

انفجار در هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس ارتش عراق

ال موندو نیز نوشته است: در پی یک حمله انتحاری به یکی از پایگاه‌های ارتش عراق در مرکز بغداد دست کم 9 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته ال موندو، این حادثه در نزدیکی شورای شهر محله الکراده در مرکز بغداد رخ داد.
ال موندو در گزارش خود افزوده است که یک بمب گذار انتحاری با منفجر کردن خود باعث وقوع این حادثه شده است.

حادثه انفجار در الکراده زمانی رخ داد که افسران ارتش عراق در حال برگزاری مراسم هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور بودند.گفته می‌شود اغلب کشته شدگان این انفجار نیز سربازانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

ربوده شدن رییس یکی از قبائل عراق و اعضای خانواده‌اش

از سویی دیگر مقامات عراقی اعلام کرده‌اند که اعضای مظنون به عضویت در گروه تروریستی القاعده 14 نفر را در بعقوبه ربوده‌‌اند.

بر همین اساس گزارش شده است که یک گروه از شورشیان با حمله به خانه یکی از رهبران قبائل به نام وهاب المندیل العبیدی در شهر بعقوبه واقع در 50 کیلومتری شمال بغداد، وی را به همراه 13 نفر از اعضای خانواده‌اش ربوده‌اند.

مقامات عراقی همچنین اعلام کردند که در این حادثه العبیدی و همسرش مجروح شدند.

گفته می‌شود این حادثه پس از آن رخ داد که فرزند العبیدی مبادرت به تشکیل یک شورای نجات در تحویلا در 15 کیلومتری شمال بعقوبه کرد. شورا‌های موسوم به نجات از قبائل سنی تشکیل شده‌اند که تحت خمایت آمریکا به مبارزه با القاعده می‌پردازند.

کد خبر 41134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز