همشهری آنلاین: دادستان کل کشور گفت: ۲۶ تیر ماه به رئیس بانک مرکزی گفتم ظرف ۴۸ ساعت باید لیست گیرندگان ارز دولتی را کامل تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم این لیست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد.

جلسه شورای پول و اعتبار

به گزارش ایسنا، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در بخشی از سخنرانی خود در اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان در مجتمع امامت، گفت: عده‌ای آمدند ارز دولتی با مبلغ 4200 تومان اخذ کردند نصف آن را تحویل گرفتیم اما کامل نبود. دیروز عصر ( سه‌شنبه 26 تير) جلسه شورای پول و اعتبار بود به رئیس بانک مرکزی گفتم ظرف 48 ساعت باید لیست را کامل تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم این لیست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد. 14 هزار نفر کسانی هستند که ارز را با قیمت 4200 تومان خریداری کردند و بعد چپه کردند، باید تنبیه شوند.

وی در خصوص پرونده ثامن الحجج، عنوان کرد: این پرونده ۱۲۰ جلد است. قاضی باید آن را بخواند و بررسی کند. ما در پرونده‌های مالی بانک‌ها و جرایم اقتصادی با جدیت ورود پیدا کردیم اما در فرایند رسیدگی با موانعی مواجه می‌شدیم. باید طبق موازین شرعی و قانونی برخورد کنیم. قانون بازداشت را محدود کرده است. مگر ما تابع اسلام و قران نیستیم؟ در مقام دادگاه و محکمه اگر بخواهیم حکم عادلانه صادر کنیم زمان می‌برد.

وی افزود: حکم اعدام بابک زنجانی نیز صادر شده و اعدام خواهد شد اما باید بیت‌المال را بازگرداند. این بدین معنا نیست که ما در دستگاه قضایی نقص نداریم. کلید رفع همه مشکلات دست دستگاه قضایی است.

کد خبر 411117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha