پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارهای منتخب هنرجویان تهران و کرج کانون و انجمن نقاشان پشت شیشه ایران در قالب نمایشگاه «مینای می» در گالری هنر ایران روی دیوار رفت.

تجسمی

به گزارش مهر؛ محسن بنی‌اسدی دبیر کانون و انجمن نقاشان پشت شیشه ایران درباره برپایی نمایشگاه «مینای می» گفت: نمایشگاه گروهی نقاشی پشت شیشه با عنوان «مینای می» شامل آثاری منتخب از هنرجویان تهران و کرج من است که با حضور مهدی کارخانی سرپرست موزه نقاشی پشت شیشه استان تهران، مرتضی قاسمی و عبدالله رحیمی از استادان پیشکسوت نقاشی پشت شیشه روز جمعه ۲۲ تیرماه در گالری هنر ایران افتتاح شد.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: از یک سال پیش در انجمن تصمیم گرفتیم کارهای منتخب هنرجویانی را که در تهران و کرج در حال آموزش هستند در قالب یک نمایشگاه به نمایش بگذاریم به همین دلیل در این نمایشگاه ۵۰ اثر از هنرجویانم با موضوع آزاد و عموماً با تکنیک پشت شیشه روی دیوار رفته که سال گذشته در آموزشگاه های مختلف سطح شهر تهران و کرج اجرا شده است.

دبیر کانون و انجمن نقاشان پشت شیشه ایران افزود: در این نمایشگاه، آثار با روش‌های سنتی، آبرنگ، پردازهایش سنتی در گل و مرغ و ترام نقطه با موضوعاتی چون گل و مرغ، فرش، آیینه های دکوراتیو، تذهیب و میزهایی با شیشه های نقاشی شده، مینیاتور و تصویرسازی های مدرن با رعایت ویژگی‌های سنتی و اصالت این هنر باستانی به اجرا در آمدند.

وی در پایان اظهار کرد: تعدادی از آثار این نمایشگاه توسط مجموعه داران و هنردوستان خریداری شده و پنج اثر نیز برای برپایی نمایشگاهی در ترکیه انتخاب شد که ارسال می‌شود.

به گزارش مهر، در نمایشگاه «مینای می» آثاری از زهرا آنتیس هانیبال، زهره ابراهیمی، سارا احمدی نجف آبادی، مهسا استادی، سپیده بالا زاده، محمد جاهد، نزهت فیروزدهقان، ناهید رحمنی، منیر ارزقانی پور، زهرا صادقی، ندا عسگری، فائزه غلامی و زهرا قمری به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا ۲۸ تیرماه از ساعت ۱۱ الی ۱۷ در گالری هنر ایران واقع در خیابان انقلاب، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، شماره ۱۹ برپا است.

کد خبر 411076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha