همشهری آنلاین: دواین «راک» جانسن پس از جورج کلونی دومین بازیگر پولساز دنیاست اما سقوط آسمانخراش در گیشه نشان داد او هم اشتباه می‌کند.

دواین جانسن راک

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، راك كه در 15 ماه گذشته در پنج فيلم سينمايي و يك سريال 30 قسمتي حضوري موفق داشته، اين هفته با «آسمانخراش» به سينماها بازگشت؛ فيلمي حادثه‌اي كه قرار بود تلفيقي از «جان‌سخت» و «آسمانخراش جهنمي» باشد و گيشه‌ها را بسوزاند اما در هفته اول فقط 40 ميليون دلار در دنيا فروخت؛ حدود 26 ميليون دلار در آمريكاي شمالي و نزديك به سه ميليون دلار در بريتانيا.

تنها نكته اميدبخش درباره گيشه نوميدكننده «آسمانخراش» اينكه فيلم هنوز در سينماهاي چين به نمايش عمومي درنيامده و فروش احتمالي آن در شلوغ‌ترين بازار دنيا مي‌تواند تا حدودي هزينه 125 ميليون دلاري توليد و هزينه سرسام‌آور بازاريابي را پوشش دهد. فروش 26 ميليون دلاري در آمريكا و كانادا براي فيلمي با بازي راك آخرين چيزي بود كه كاركشته‌ترين كارشناسان گيشه و سينما مي‌توانستند پيش‌بيني كنند.

راك كه كشتي‌گيري قديمي است و هنوز هم به رينگ سر مي‌زند، در يكي دو سال اخير چند فيلم بسيار موفق در كارنامه داشته است؛ «جومانجي: به جنگل خوش آمديد»، «سريع و خشن 8» و البته «رمپيج» كه همين سه ماه پيش روي پرده آمد و در هفته اول اكران در آمريكا 35 ميليون دلار فروخت اما به لطف استقبال خوب چيني‌ها، اين فيلم اكشن با فروش 425 ميليون دلار در دنيا به كار خود در سالن‌هاي تاريك پايان داد.

پس از «خبرچين» كه سال 2013 در هفته اول اكران آمريكا 13 ميليون دلار فروخت، «آسمانخراش» بدترين افتتاحيه فيلمي با بازي راك است. به نظر مي‌رسد سينماروها از ديدن اين همه راك روي پرده سينما و قاب تلويزيون خسته شده‌اند. هر چه باشد او ميانگين هر سه ماه يك فيلم در سينما داشته، 30 قسمت از سريال «فوتباليست‌ها» با بازي راك به نمايش درآمده و قرار است پخش فصل چهارم آن هم كمتر از يك ماه ديگر آغاز شود.

راك از پرنفوذترين چهره‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي هم هست و صفحه‌هاي شخصي او در اينستاگرام، فيس‌بوك و توييتر صدها ميليون دنبال‌كننده دارد. همين حضور هميشگي و بدون وقفه باعث شده خيلي‌ها از ديدن چهره او خسته شوند و دنبال اندكي استراحت و فراغت باشند؛ اتفاقي كه البته پس از اكران يك فيلم ديگر در آينده نزديك تا حدودي رخ مي‌دهد.

قهرمان پيشين كشتي جهان حدود دو هفته ديگر با «هابز و شا» از مجموعه «سريع و خشن» به سينماها بازمي‌گردد، 10 روز بعد پخش فصل چهارم «فوتباليست‌ها» از تلويزيون آغاز مي‌شود، «سفر جنگلي» ديزني اوايل پاييز مي‌آيد و دو ماه پس از آن هم نوبت اكران «جومانجي: به جنگل خوش آمديد 2» مي‌رسد.

کد خبر 411049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha