گروه سیاسی: نماینده‌ مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، تهدیدات دولت جورج بوش ضد ایران را به جیغ پیرزنانی شبیه دانست که از فرط هراس، هیاهو به راه انداخته‌اند.

علی لاریجانی در نشستی خبری در دمشق که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، گفت: این تهدیدات ریشه و اصالتی ندارد، چراکه آمریکایی‌ها فقط یک چهره‌ دردسرساز از خود به نمایش گذارده‌اند.

وی افزود: کسانی که به یکجانبه‌گرایی در دنیا معتقدند، کارنامه‌ خود را ارزیابی کنند و ببینند آیا توانسته‌اند کاری برای ملت‌های عراق یا لبنان انجام دهند؟

دیدار با بشار اسد

لاریجانی در ملاقات با رئیس‌جمهوری سوریه، در مورد راه‌های کمک به گروه‌های لبنانی برای رسیدن به توافق پایدار به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

دو طرف همچنین درباره اوضاع عراق گفت‌وگو کردند و چگونگی کمک ایران و سوریه به عنوان دو همسایه مهم و دوست، به دولت بغداد برای ایجاد امنیت پایدار و ثبات در این کشور را مورد بحث قرار دادند.

وی با فاروق الشرع، معاون اول رئیس‌جمهوری سوریه نیز دیدار کرد و روز جمعه هم پیش از آن با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار کرده بود.

گفت‌وگو با حزب‌الله و امل

لاریجانی همچنین در دمشق با نمایندگان جنبش‌های حزب الله و امل لبنان گفت‌وگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در نشست با حاج حسین خلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله و علی حسن خلیل، معاون نبیه بری، رئیس جنبش امل لبنان و رئیس‌ مجلس این کشور، درباره‌ راه‌های ایجاد توافق میان گروه‌های مختلف لبنانی و چگونگی همکاری با عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب در چارچوب بیانیه اخیر نشست اضطراری وزیران خارجه‌ کشورهای عربی در قاهره به رایزنی و تبادل‌نظر پرداخت.

کد خبر 41100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز