همشهری‌آنلاین: نشست کمیسیون معاونان حمل و نقل و ترافیک ۱۵ کلانشهر ایران برای بررسی و حل مشکلات، انتقال تجربیه‌ها و همچنین پیگیری خواسته‌های مشترک شهرداری کلانشهرها،با تشکیل ۹ کمیته تخصصی برگزار شد.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها، در این نشست 9 کمیته تخصصی با عنوان سامانه‌های حمل و نقل هوشمند (IT)، نوسازی اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ساختار سازمانی، مدیریت پارکینگ، بودجه، حقوقی و سرمایه‌گذاری، حمل و نقل پاک و فرهنگ‌سازی، مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی هوا و مدیریت بار و کالا، تشکیل و مسئولین هر یک از کمیته‌ها از کلانشهرها تعیین شدند.

کمال مرادی، مدیر دبیرخانه مجمع در این نشست با اشاره به دستاوردهای این مرکز در چند ماه اخیر گفت: تبادل نظر و انتقال تجارب مدیریتی و کارشناسی، همفکری، مشارکت و هماهنگی مدیران کلانشهرها در خصوص مسائل مدیریت شهری براي بهبود خدمات کیفی و کمی شهرداری و هدایت فعالیت ها در چارچوب مسائل فنی، تخصصی و کارشناسی از مهمترین اهداف تشکیل این کمیسیون‌هاست.

كمال مرادي در ادامه افزود: در تلاش هستیم اتحادیه شهرداری‌ها را از طریق ارگان‌های تصمیم‌گیرنده به عنوان یک نهاد غیردولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی برای حمایت از حقوق شهرداری‌ها و ارتباط با مجامع داخل و خارج از کشور و احیا کنیم.

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه الگوبردای از طرح های موفق و کمک به حل مشکلات کلانشهرها در حوزه حمل و نقل و ترافیک را از مهمترین اهداف تشکیل این کمیسیون عنوان و ابراز امیدواری کرد این نشست ها به صورت مستمر برگزار شود.

پورسيدآقايي با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید در شهر تهران گفت: اکنون بعد از گذشت مدتی از اجرای این طرح نقاط قوت و ضعف آن را به دست آورده‌ایم که با توجه به جدی بودن این موضوع می‌توانیم این تجربه‌ها را در اختیار سایر کلانشهرها قرار دهیم.

او پیگیری خواسته‌های جمعی از ارگان‌های مربوطه از جمله توزیع اعتبارات، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، بحث بودجه شهرداری ها و اطلاع از تبصره ها یا اتفاقات جدید در حوزه حمل و نقل و ترافیک را از دیگر موارد مورد نظر در این نشست ها عنوان کرد.

معاون شهردار تهران در ادامه سخنان خود به برخی از اخبار و تصمیمات مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک از جمله نحوه همکاری و تعامل با پلیس راهور، دوربین های هوشمند، انتشار اوراق مشارکت اتوبوسرانی و مترو، موضوع پارک حاشیه ای و پارکبان پرداخت و اعضای حاضر در جلسه نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

در ادامه این برنامه نماینده شهرداری کلانشهر مشهد به ارائه راهبردها، چالش ها و تجربیات موفق خود در زمینه ساماندهی حمل و نقل بار و کالای درون شهری پرداخت.

نماینده کلانشهر تهران نیز به ارائه گزارشی در خصوص موضوع تردد در محدوده طرح ترافیک تهران با رویه جدید پرداخته و توضیحات و تجربیات خود را به اعضای حاضر در جلسه ارائه کرد.

در خاتمه این جلسه نیز محسن پورسید آقایی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرهای ایران و مسعود رنجبریان به سمت دبیر این کمیسیون انتخاب شدند.

کد خبر 410910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha