چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فهرست ۱۵ فیلم حاضر در بخش مسابقه جشنواره لوکارنو اعلام شد که هفتاد و یکمین دوره آن اول تا یازدهم اوت در این شهر سوئیس برگزار می‌شود.

پوستر جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۱۸

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، امسال در بخش مسابقه رسمي جشنواره لوكارنو 13 فيلم در نخستين نمايش جهاني روي پرده مي‌روند و ويژگي مشترك بسياري از آنها داشتن قهرمان زن است. با اينكه تنها سه فيلم از 15 فيلم رقابت‌كننده براي جايزه يوزپلنگ طلايي كارگردان زن دارند اما ديگر فيلم‌ها هم زندگي و ماجراهاي زنانه را به تصوير كشيده‌اند. كارلو شاتريان براي آخرين بار مديريت هنري لوكارنو را بر عهده دارد و از سال آينده با همين سمت به جشنواره برلين مي‌رود.

«دايان» به كارگرداني كنت جونز از آمريكا كه فيلم اول است و پيش‌تر در جشنواره ترايبكا درخشيده، درام نوجوانانه «آليس تي» ساخته رادو مونتيان از روماني، فيلم اول «سيبل» از تركيه كه قهرمان آن يك زن ناشنواست و «يارا» به كارگرداني عباس فهدل از عراق از جمله فيلم‌هاي زنانه اين دوره هستند. فيلم اخير درباره زني جوان است كه همراه مادربزرگش در يك روستاي بسياز زيبا در لبنان زندگي مي‌كند.

از فيلم‌هاي پرخرج هاليوودي حاضر در بخش‌هاي جنبي لوكارنو مي‌توان به «ايكولايزر 2» به كارگرداني آنتوان فوكوا اشاره كرد كه با حضور فيلمساز آمريكايي در سينماي روباز هشت هزار نفري پياتزا گرانده به نمايش درمي‌آيد. نخستين نمايش جهاني «روح ورزشكاري» وياني لباسكه از فرانسه هم در پياتزا گرانده خواهد بود. اين فيلم ماجراي واقعي گروهي از بسكتباليست‌هاي سالم است كه براي حضور در بازي‌هاي پاراليمپيك سيدني 2000 خود را معلول جا مي‌زنند.

جيا ژانگ‌كه، فيلمساز نامدار چيني رئيس هيات داوران بخش مسابقه جشنواره لوكارنو 2018 است و «حالم خوبه» به كارگرداني مشترك بنوا دلپين و گوستاو كرورن در شب پاياني روي پرده مي‌رود. ژان دوژادرن، بازيگر فرانسوي برنده اسكار در اين فيلم كمدي ايفاي نقش كرده است.

کد خبر 410452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha