همشهری آنلاین: رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی، گفت: کاهش عمق آب، وسوسه تالاب‌خواری را در متخلفین افزایش می‌دهد.

تالاب‌خواران با کاهش عمق تالاب انزلی، وسوسه می‌شوند

به گزارش ايسنا، احسان هادی‌پور گفت: تالاب انزلی یک اکوسیستم طبیعی است و از نظر معیشتی و گردشگری برای همه به ویژه جوامع محلی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌ که با کاهش عمق آب تالاب، وسوسه افراد برای تصاحب اراضی این اکوسیستم ارزشمند افزایش می‌یابد، اضافه کرد: در سال‌ جاری به دلیل افزایش دمای هوا و تبخیر آب تالاب انزلی شاهد خشک شدن برخی از زمین‌های تالاب بودیم که برخی از اراضی توسط کشاورزان شخم زده شد و برای کشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گرفتند. لازم است وزارت نیرو برای مقابله با چنین متخلفینی جدی‌تر ورود کند.

هادی‌پور ادامه داد: امروز در خصوص آتش زدن نی‌زارها و تالاب‌خواری به منظور بررسی مشکلات و کمبودهای پیش رو در برخورد با تخلفات عدیده در حوزه تالاب و نیز اهمیت جایگاه تالاب، جلسه‌ای در دادگستری شهرستان انزلی تشکیل شد. علت اصلی تشکیل این جلسه چگونگی پیگیری پرونده‌های مختلف قضایی در تخلفات زیست محیطی حوزه تالاب انزلی بوده است.

وی افزود: هم‌چنین ارائه پیشنهادات در خصوص نحوه تنظیم مستندات جهت جلوگیری از اطاله دادرسی بوده است.

هادی‌پور با بیان این‌ که فقط بخش از تالاب‌ انزلی جزء مناطق چهارگانه محیط زیست است، خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از تالاب در گرو عزم ملی و نیز مدیریت منسجم و هدفمند مسئولین است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی، تصریح‌ کرد: هر چه سطح آب در تالاب انزلی پایین‌تر برود، شاهد افزایش تهاجمات به اراضی ارزشمند تالاب خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که آتش‌زدن نی‌زارها در تالاب انزلی منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، گفت: سوختن لانه پرندگان، کاهش جوجه‌آوری، تخریب زیستگاه‌های برخی از جانوران و گیاهان بومی تالاب انزلی از دیگر عواقب آتش‌زدن نی‌زارها در تالاب انزلی است.

کد خبر 410296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha