همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هر چه انسان‌ها عاقل‌تر باشند، گرایش آن‌ها به دین بیشتر است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و در طول تاریخ، صاحبان زر و زور در مقابل ادیان الهی ایستاده‌اند، گفت: ترامپ با جدا کردن مادر و فرزند مهاجران غیرقانونی در آمریکا، نشان داده که دین و انسانیت برای او مهم نیست و تنها به دنبال اهداف مادی حرکت می‌کند. 

وي افزود: قرآن کریم درباره مخالفت صاحبان زر و زور با دین الهی می‌فرماید ما هیچ کجا پیامبری را نفرستادیم مگر اینکه صاحبان زور و زر در مقابل پیامبران ایستادند.

وی با اشاره به جنایات داعش همچون سر بریدن و سوزاندن، گفت: هیچ کدام از این اقدامات در اسلام وجود ندارد و داعشی‌ها با این اقدامات نشان می‌دهند که هیچ بهره‌ای از اسلام نبرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه روحانیت شیعه بر اساس قرآن عمل می‌کند، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید «قُل یا أَهلَ الکِتابِ تَعالَوا إِلىٰ کَلِمَهٍ سَواءٍ بَینَنا وَبَینَکُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِکَ بِهِ شَیئًا»؛ به اهل کتاب بگویید بیایید که مشترکاتی داریم؛ به غیر از خدا را عبادت نکنیم، شرک به خدا قائل نشویم، رب، فقط خداست و نباید خودمان را ارباب یکدیگر بدانیم.

وی با بیان اینکه نزدیکترین پیروان ادیان الهی به اسلام، نصارا و مسیحیان هستند، عنوان کرد: دشمنان ما، نه مسیحی، نه یهودی و نه مسلمان واقعی هستند، ادیان الهی دارای رحمت و شفقت هستند اما ما می‌بینیم که در آمریکا، مادر و کودک را به دلیل مهاجرت غیرقانونی از یکدیگر جدا می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یادآور شد: ما که اهل ادیان الهی هستیم باید بدانیم که رهبران فعلی کشورهایی همچون آمریکا، با ما نیستند و هدف آنان، زندگی دنیایی است و به هیچ وجه به فکر خدا و قیامت نیستند.

وی با اشاره به دستورات اسلام برای حفظ حقوق همه پیروان ادیان الهی، گفت: در دستورات اسلام آمده است که با هیچ کس حق جنگ کردن ندارید مگر اینکه با شما بجنگند، همچنین بر اساس آیات قرآن، خداوند سفارش کرده است که با کسانی که با مسلمانان نمی‌جنگند، با قسط و عدل و رحمت رفتار شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به زندگی پیروان ادیان الهی در مصر و نامه حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان استانداری مصر، بیان کرد: آن حضرت می‌فرمایند با همه مردم به خوبی رفتار کن چراکه یا در دین، برادر تو هستند یا اینکه در خلقت با تو شریک هستند و همه مخلوق خدا هستیم و حقوقی بر یکدیگر داریم.

وی با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی و غربی، تصریح کرد: غربی‌ها که ادعای حقوق بشر می‌کنند، ببینند که اسلام چگونه این حقوق بشر را مطرح می‌کند، اسلام حتی برای درختان و حیوانات حق قائل است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ما معتقد هستیم هر چه انسان‌ها عاقل‌تر باشند، گرایش آن‌ها به دین بیشتر است، گفت: در زمان پیامبران اولولعزم از حضرت نوح تا پیامبر اسلام(علیهم السلام)، هر چه تمدن بشری پیشرفت کرده، جمعیت بیشتری جذب دین شده‌اند و گرایش انسان‌ها به خدا بیشتر شده است.

کد خبر 410250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha