همشهری آنلاین: ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که دومینیک راب، وزیر مسکن این کشور به سمت وزارت برکسیت منصوب شده است.

شکاف در کابینه ترزا می | وزیر مسکن وزیر جدید برگزیت شد

به گزارش يورونيوز، انتصاب دومینیک راب به دنبال کناره گیری دیوید دیویس از وزارت برگزيت در کابینه ترزا می صورت گرفت.

استعفای دیوید دیویس تنها دو روز پس از جلسه ترزا می با اعضای کابینه خود در مورد طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اعلام شد. نخست وزیر بریتانیا از دستیابی به توافقی خبر داده است که براساس آن کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا رابطه تجاری نزدیکی با این اتحادیه خواهد داشت.

دیوید دیویس در توضیح دلیل کناره گیری خود گفته است که نمی خواهد از سر «بی میلی» با طرح نخست وزیر همراهی کند. او همچنین در نامه استعفای خود اعلام کرده است که سیاست فعلی، خواسته رای دهندگانی را که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند برآورده نمی کند.

به گفته وی بریتانیا در «بهترین حالت در جریان مذاکرات با اتحادیه اروپا در موقعیت ضعف» قرار خواهد داشت.

دیوید دیویس، ۶۹ ساله یکی از منتقدان اتحادیه اروپا و از هواداران «برگزيت سخت» (Hard Brexit) است. استیو بیکر و سوئلا براورمن دو وزیر دیگر مسئول در امر برگزيت هستند که پیش از دیوید دیویس از سمت خود کناره گیری کردند.

دیوید دیویس در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی و پس از رای اکثریت رای دهندگان بریتانیایی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به عنوان وزیر برگزيت منصوب شد.

طی ماههای گذشته بارها احتمال استعفای دیوید دیویس در رسانه های بریتانیایی مطرح شده بود. استعفای او با استقبال هواداران «برگزيت سخت» در حزب حاکم محافظه کار روبرو شده است.

کد خبر 410219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha