دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه سرقت، بیشترین آمار جرم در تهران است به مواد مخدر و اوباشگری به عنوان دیگر موضوعات جدی پلیس برای مقابله اشاره کرد.

سردار حسین رحیمی

سردار حسین رحیمی در گفتگو با مهر با اشاره به امنیت محله محور در تهران گفت: تلاش ما این است که در برنامه‌های امنیت محله محوری که به طور دائم داریم، محله‌ها را از لوث وجود انواع و اقسام مجرمین و تخلفات پاکسازی کنیم.

وی افزود: ما هر روزه بحث عملیات پاکسازی مناطق آلوده، امنیت محله محور توسط کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی و مقابله با حضور اراذل و اوباش در پاتوق‌ها و ایجاد مزاحمت توسط آنها را داریم.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به این سوال که سه موضوع جرم خیزی در تهران بر اساس بسامد کدام هستند، گفت: قطعا سرقت اولویت اول و دغدغه مردم و بیشترین آمار جرم در تهران به شمار می رود.

وی با اشاره به طرح های پلیس برای مقابله با سرقت و اوباش گری گفت: به عنوان مثال طرح رعد برای مقابله با جرایم از سوی پلیس پیشگیری در کلانتری‌ها اجرا می‌شود. براساس این طرح ماموران کلانتری‌ها برای مقابله با انواع جرایم به ویژه سرقت از محلات اقدامات خود را تشدید کرده و به برخورد با سارقان، مالخران و مزاحمان آسایش مردم می‌پردازند.

سردار رحیمی اضافه کرد: بعد از سرقت، موضوع مهم دیگر، مواد مخدر است که به شدت روی آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم و مقابله با تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر از اولویت‌های همیشگی ماست.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای مستمر طرح‌های پلیس تهران به صورت شبانه‌روزی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: این طرح‌ها بویژه در محلات پرخطر صورت می‌گیرد و در خصوص مبارزه با عمده و خرده فروشان مواد مخدر رویکرد اطلاعات و عملیات محوری داریم .

وی ادامه داد: اوباش گری و نزاع خیابانی به عنوان سومین رتبه دیگر جرم‌ها در تهران است که اراذل و اوباش بدانند پلیس اجازه چنین اعمال مجرمانه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهد.

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به مراکز مشاوره در کلانتری‌ها و نیروی انتظامی افزود: وجود مراکز مشاوره در نیروی انتظامی یک انقلابی در کلانتری هاست.

وی تاکید کرد: ارائه مشاوره‌های لازم بسیار مهم است که مراکز مشاوره ما روزانه به هزاران نفر در تهران مشاوره می‌دهند. تلاش ما بر این است که پرونده‌هایی که جنبه امنیتی ندارد به این مراکز ببریم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌ها در این مراکز مشاوره می‌آیند و بالغ بر ۸۰ درصد آنها منجر به صلح و سازش می‌شود.

کد خبر 410170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha