همشهری آنلاین: اصلاحیه قانون مربوط به حق مولف در پارلمان اروپا رای نیاورد و اجرایی شدن یکی از بحث برانگیزترین مصوبات اروپا متوقف شد.

نمایندگان پارلمان اروپا که مخالف این قانون بودند بدلیل قدرت بیشتری که دراختیار مولفان و هنرمندان قرار داده و از قدرت شرکت‌های ناشر و چند ملیتی بزرگ چون گوگل و آمازون و فیس بوک می‌کاست، به این قانون رای مخالف دادند.

هم چنین این نمایندگان تاکید داشتند که اجرای این قانون به محدودیت آزادی بیان و عقیده در اینترنت منجر خواهد شد و کاملا خلاف خواست و اصول اروپایی‌هاست. از سوی دیگر می‌توان گفت که لابی شرکت‌های چند ملیتی در بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا نیز موفق عمل کردند و اکثریت نمایندگان را در راستای خواست خود قانع کردند.

طرح این اصلاحیه بیشتر از یکسال طول کشید و نزدیک به دو سال درباره آن مناظره و گفتگو در پارلمان و دیگر سازمان‌های اروپایی برگزار شد اما سرانجام بدلیل عدم رای موافق پارلمان، کمیسیون اروپا نمی‌تواند آن را اجرا کند.

به این ترتیب بسیاری از ناشران و مولفان کوچک‌تری که با ثبت استعدادها قصد داشتند حقوق بیشتری به دست بیاورند همچنان در مذاکره با ناشران بزرگی چون گوگل با مشکل مواجه خواهند شد.

کد خبر 409886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha