همشهری آنلاین: مصرف برق در ساعات پیک دیروز (۱۱ تیر) از مرز ۵۶ هزار مگاوات عبور کرد و به رقم هشداردهنده ۵۶ هزار و ۵۳۲ مگاوات رسید.

توانیر مصرف برق

به‌گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با ادامه موج گرما در کشور، پیک مصرف برق در روز دوشنبه (۱۱ تیرماه) به رقم ۵۶ هزار و ۵۳۲ مگاوات رسید که در مقایسه با روز یکشنبه که ۵۵ هزار و ۴۳۲ مگاوات بود، افزایش یک هزار و ۱۰۰ مگاواتی را به ثبت رساند.

میزان مبادلات برق نیز در روز دوشنبه برابر با ۵۶۱ مگاوات ثبت شد که سهم صادرات از این میزان ۱۵۶ مگاوات و واردات برق نیز ۴۰۵ مگاوات بود.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز دوشنبه سه هزار و ۵۸۲ مگاوات بوده که در مقایسه با روز یکشنبه که میزان آن سه هزار و ۵۳۰ مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری افزایش داشته است.

ثبت رکورد جدید برای پیک مصرف برق یک شاخص منفی به حساب می‌آید و هشداری برای رسیدن شبکه و نیروگاه‌های کشور به حداکثر توان قابل استفاده است.

با توجه به گرم شدن دمای هوا در اکثر استان‌های کشور، ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کرده تا هم‌وطنان به‌ویژه در مناطق گرم جنوب کشور نیز از نعمت برق برخوردار باشند.

کد خبر 409735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha