همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام شاهد آغاز اجرای قرارداد بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی در زمینه برقی سازی مسیر گرمسار- اینچه برون هستیم.

آخوندی

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی عصر دوشنبه در آیین آغاز عملیات برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون عنوان کرد: این نشانه خوبی برای استواری برجام است که با وجود تهدیدهای آمریکا موفق شدیم یک قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون یورویی را با روسیه که یکی از کشورهای طرف برجام است، آغاز کنیم.

آخوندی با بیان اینکه این مسیر ریلی 31 ایستگاه و 95 تونل دارد، ادامه داد: سه ماه پیش در روسیه توافق کردیم که عملیات برقی سازی این مسیر همزمان در یازدهم تیرماه آغاز شود.
وی افزود: پروژه برقی سازی مسیر گرمسار- اینچه برون آغاز یک تحول بزرگ فناورانه در صنعت حمل و نقل ریلی کشور است.
«با برقی شدن این مسیر، سیر لوکوموتیوهای برقی با سرعت و ایمنی بیشتر در ایران آغاز می شود و مزیت های زیادی را برای چهار استان تهران، سمنان، مازندران و گلستان دارد».

وی ادامه داد: دولت بدون پشتیبانی مجلس شورای اسلامی نمی توانست این طرح را عملیاتی کند اما امروز آغاز عملیات برقی سازی این مسیر ریلی به طول 495 کیلومتر را شاهدیم که سرعت سیر قطارها مسافری به 2برابر و قطارهای باری به چهار برابر افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بعد از این پروژه، برقی سازی مسیر تهران- مشهد به سرعت دنبال می شود و با شرکت های روسی در حال گفت وگو برای دوخطه کردن مسیر خواف به بافق و برقی سازی مسیر سرخس به بندرعباس هستیم.

  • برقی سازی 6 هزار کیلومتر از مسیرهای ریلی در چشم انداز 1404

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: در چشم انداز 1404 برقی سازی 6 هزار کیلومتر از مسیرهای ریلی در نظر گرفته شده که مسیر تهران- مشهد و گرمسار- اینچه برون از مهمترین پروژه ها در این زمینه است.
«سعید محمدزاده» افزود: با برقی سازی این راه ریلی، ظرفیت حمل بارهای ترانزیتی در راهگذر شمال به جنوب و همچنین مسیر شرق خزر به روسیه به سالیانه 10 میلیون تن افزایش می یابد و مراودات تجاری با کشورهای همسایه، آسیای میانه و افغانستان رشد قابل توجهی را تجربه می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در چشم انداز توسعه صنعت حمل و نقل ریلی قرار است 30 درصد بار کشور از راه ریلی جابجا شود. همچنین با توسعه خطوط و برقی سازی برخی محورها، ارتباط بخش حمل و نقل ایران با ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و روسیه بیش از پیش تقویت می شود.

به گفته وی، برقی سازی محور سرخس تا بندرعباس برای ترانزیت کالا و دسترسی کشورهای شمالی به خلیج فارس از مهمترین طرح های این بخش است تا توسعه حمل و نقل بین المللی در این منطقه عملیاتی شود.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون به طول 495 کیلومتر با هدف حمل بار و مسافر در محور شرق خزر عصر دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل راه آهن روسیه و مدیرعامل شرکت بین المللی راه آهن این کشور آغاز شد.

کد خبر 409658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha