همشهری آنلاین: نماینده دائم چین در سازمان ملل اظهار کرد پکن با برخورد عینی، بی طرفانه و مسئولیت شناسانه، رایزنی‌ها در مورد برجام را با طرف‌های مختلف حفظ کرده و به طور پیوسته برای دفاع و اجرای این توافقنامه بین المللی تلاش می‌کند.

چین: پکن همچنان خواهان حفظ و اجرای برجام است

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین به نقل از 'ما جائو شو' نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد افزود: چین همواره از حل مساله هسته‌ای ایران از طریق سیاسی و دیپلماتیک حمایت کرده و برای تقویت سیستم ضد گسترش هسته‌ای بین‌المللی و حفاظت از صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش می‌کند.

او با اشاره به اینکه برجام ثمره مهم چند جانبه گرایی می باشد اظهار کرد قرارداد هسته ای ایران نمونه موفقیت‌آمیز حل مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از طریق سیاسی و دیپلماتیک است.

به گفته وی برجام برای حفاظت از سیستم ضد گسترش هسته‌ای بین‌المللی و پیشبرد صلح و ثبات خاورمیانه نقش مهمی ایفا کرده و مورد استقبال جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.

'ما' با تقدیر از تلاش‌های طرف‌های ذی ربط برای اجرای این توافقنامه از خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف کرد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد افزود: چین از طرف‌های مختلف می خواهد از طریق گفت و گو و همکاری پایدار، مساله هسته ای ایران حل و فصل شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 18 اردیبهشت به صورت یکجانبه از توافق بین المللی هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد اما روسیه، چین، اروپا و ایران اعلام کردند به این توافق وفادار خواهند ماند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است شرط ماندن در این توافق، بهره مندی از منافع اقتصادی است که با بازگشت تحریم های ثانویه آمریکا به خطر افتاده است.

کد خبر 409258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha