همشهری آنلاین: نوازنده و خواننده سرشناس انگلیسی رهبران دنیای غرب را در موضوع بحران پناهجویان «ترسو» خطاب و از نقش یونان در این بحران تقدیر کرد.

استینگ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از رويترز، استينگ شامگاه شنبه پيش از اجراي برنامه در اجلاس عفو بين‌الملل در آتن مركز يونان گفت: «خدا را شكر كه يونان هست و راه را نشان مي‌دهد. در زمانه‌اي كه ديگران ديوار مي‌سازند، شما نشان داديد چطور بايد با بحران آوارگان و پناهجويان كنار آمد. در دوراني كه كودكان را از مادران جدا مي‌كنند و در قفس مي‌اندازند، شما يوناني‌ها با مهرباني و سخاوت و همدردي رفتار مي‌كنيد.»

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريكا روز چهارشنبه پس از واكنش‌هاي گسترده داخلي و جهاني دستور داد به روند جداسازي كودكان از خانواده‌ها در مرزهاي ايالات متحده پايان داده شود. اين در حالي است كه سرنوشت بيش از 2300 كودك جداافتاده از خانواده همچنان در هاله‌اي از ابهام است.

يونان 11 ميليون نفري سال گذشته ميلادي ركورد پذيرش 58 هزار و 661 پناهجو را به نام خود ثبت كرد تا در اتحاديه اروپايي صدرنشين ميزباني از آوارگان باشد. امانوئل مكرون، رئيس‌جمهوري فرانسه روز شنبه از اعمال تحريم‌هاي اتحاديه اروپايي عليه كشورهايي حمايت كرد كه پناهجويان را نمي‌پذيرند.

استينگ 66 ساله رهبران كشورهاي غربي را گروهي ترسو خطاب كرد كه نمي‌توانند براي بحران پناهجويان راه‌حل بيابند. او گفت: «دموكراسي اينجا در يونان آغاز شد و شما داريد به ما ياد مي‌دهيد بار ديگر چطور متمدن باشيم.»

کد خبر 408954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha