همشهری آنلاین: رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با اشاره به افزایش قیمت سکه و طلا در بازار گفت: قیمت سکه و طلا در بازار ایران از بازار بین‌المللی تبعیت نمی‌کند و در حالی که شاهد کاهش قیمت اونس جهانی هستیم، طلا و سکه در کشور گران می‌شود.

عبدالرحمان ذهبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت قیمت سکه در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت سکه در بازار حدود 2میلیون و 590 هزار تومان است که با توجه به وضعیت به وجود آمده حدود 150 هزار تومان حباب دارد.

وی افزود: تغییر و تحول ناگهانی قیمت ارز در بازار کشور باعث می‌شود تا شاهد نوسانات شدید قیمت سکه و طلا در بازار داخل باشیم به شکلی که با افزایش بی‌رویه قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز به شدت بالا می‌رود.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: در حال حاضر شاهد روند نزولی اونس در بازارهای جهانی هستیم اما قیمت سکه و طلا در بازار ایران از بازار بین‌المللی تبعیت نمی‌کند و روز به روز گران‌تر می‌شود.

ذهبی عنوان کرد: با توجه به این‌که کنترلی بر روی قیمت دلار در درون کشور وجود ندارد، شاهد افزایش نرخ دلار و به تبع آن افزایش قیمت طلا و سکه در بازار هستیم. بازار در اختیار سرمایه‌داران است و به هر شکلی که می‌خواهند بازار را کنترل و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به توزیع و افزایش عرضه سکه در بازار برای تعدیل قیمت‌ها خاطرنشان کرد: این کار شاید به صورت مقطعی بتواند باعث کاهش قیمت‌ها آن هم به صورت اندک شود اما در دراز مدت اثرگذار نخواهد بود.

کد خبر 408667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha