همشهری آنلاین: دولت افغانستان برای مدت ۱۰ روز دیگر با توجه به استقبال مردم آتش بس یک جانبه خود با طالبان را تمدید کرد.

دولت افغانستان آتش بس یک طرفه با طالبان را تمدید کرد

دولت افغانستان با نزدیک شدن به زمان پایان آتش بس یک جانبه خود که تنها سه روز با آتش بس طالبان همزمان شد، برای مدت ۱۰ روز دیگر با توجه به استقبال مردم و امید به همراهی اعضای طالبان تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این تصمیم بر اساس نشست شورای امنیت ملی اتخاذ شده است.

در این خبر آمده است شورای امنیت ملی افغانستان که رئیس جمهوری در رأس آن است، پس از بحث و تبادل نظر همه جانبه اعلام کردند که آتش با طالبان را برای 10 روز دیگر تمدید کنند.

رئیس جمهوری افغانستان در این نشست از مردم و جامعه بین المللی به دلیل حمایت از این آتش بس قدردانی کرد و افزود: این سه روز آتش بس نشان داد که مردم این کشور تشنه صلح اند و از جنگ و ناامنی بیزارند.

رئیس جمهوری افغانستان از نیروهای دولتی خواست که همزمان که آتش بس یک طرف را رعایت می کنند آمادگی کامل خود را برای دفاع داشته باشند تا در صورت تحرک و حمله دشمنان از خود دفاع کنند.

دولت افغانستان پس از خواست علمای این کشور در 14 خرداد ماه از 27 ماه رمضان تا پنجمین روز بعد عید فطر را آتش بس یک طرفه اعلام کرد اما 3 روز بعد از این تصمیم دولت ، گروه طالبان نیز 3 روز تعطیلات عید را زمانی برای آتش بس تعیین کرد.

دو طرف تا حدی این آتش بس را رعایت کردند و برای نخستین بار عید امسال برای مردم افغانستان مسرت بخش بود و این عید کام افغان ها را شیرین کرد.

با وجود تمایل دولت برای تمدید آتش بس، گروه طالبان تمدید را رد کرد و از افراد خود خواست که حملات علیه نظامیان خارجی و نیروهای دولتی افغانستان را از سر بگیرند.

کد خبر 408297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha