همشهری آنلاین: نمایش موزیکال «همیلتن» پس از اجرای بسیار موفق در برادوی، همزمان با روز تولد دونالد ترامپ در واشنگنتن روی صحنه رفت.

همیلتن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «هميلتن» كه جزو موفق‌ترين نمايش‌هاي چند سال اخير آمريكاست و علاوه بر گيشه در فصل جوايز تئاتري هم درخشيده، سرانجام از نيويورك بيرون رفت و اجراهاي آن در سالن هنرهاي نمايشي مركز جان اف كندي در پايتخت آمريكا آغاز شد. اين در حالي است كه با توجه به مضمون ضدنژادپرستانه نمايش، بعيد است رئيس‌جمهوري آمريكا به تماشاي آن بنشيند.

لين مانوئل ميراندا، آهنگساز و ترانه‌سرا و بازيگر اصلي «هميلتن» پيش از نخستين اجرا به ديدار باراك اوباما، رئيس‌جمهوري پيشين ايالات متحده رفت كه گفته مي‌شود از هواداران جدي نمايش است. در اين ديدار خوزه آندرس، سرآشپز سرشناس هم با پوشيدن لباسي با شعار «مهاجران آمريكا را تغذيه مي‌كنند» حضور داشت؛ چهره‌اي كه براي باز كردن رستوراني در هتل ترامپ دو سال با رئيس‌جمهوري آمريكا جنگيد و در شبكه‌هاي اجتماعي عليه او فعاليت مي‌كند.

داستان نمايش درباره زندگي الكساندر هميلتن است؛ مهاجري از وست اينديز كه در دوران جنگ‌هاي داخلي آمريكا به دست راست جورج واشنگتن و پس از آن به نخستين وزير خزانه‌داري تبديل شد. نكته جالب درباره «هميلتن» تلفيق سبك‌هاي موسيقي جاز، هيپ‌هاپ، بلوز، رپ و آر اند بي و البته بازي بازيگران رنگين‌پوست به نقش چهره‌هاي سفيدپوست تاريخ آمريكا از جمله جورج واشنگتن، توماس جفرسن و ديگران است.

«هميلتن» سال 2015 در نيويورك روي صحنه رفت و خيلي زود داغ‌ترين اجراي برادوي لقب گرفت، به گونه‌اي كه تمام بليت‌هاي آن تا چند ماه پيش‌فروش شد. در آخرين ماه‌هاي حضور اوباما در كاخ سفيد، يك اجراي ويژه از «هميلتن» در حضور رئيس‌جمهوري وقت آمريكا روي صحنه رفت؛ اتفاقي كه امروز با توجه به استقرار ترامپ در كاخ سفيد غيرممكن به نظر مي‌رسد. حالا قرار است اين نمايش سه ماه در واشنگتن اجرا شود.

اندكي پس از انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا در 2016، مايك پنس (معاون ترامپ در آن زمان) به تماشاي «هميلتن» نشست و حضور او با «هو» تماشاگران همراه شد. در پايان اجرا هم بازيگران خطاب به او گفتند: «ما آمريكايي‌هايي هستيم كه نگرانيم دولت شما نخواهد از ما، سياره ما، بچه‌هاي ما و والدين ما محافظت كند.» اين اقدام خشم توييتري ترامپ را در پي داشت.

کد خبر 408132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha