همشهری آنلاین: شرکت اپل از امضای قراردادی طولانی‌مدت با اپرا وینفری برای مشارکت در تولید و پیش بردن برنامه یک میلیارد دلاری تلویزیون این شرکت خبر داد.

اپرا وینفری و باراک اوباما

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، مجري و برنامه‌ساز 64 ساله رنگين‌پوست آمريكايي كه غول عرصه رسانه دنياست، تازه‌ترين سلاح مديران اپل براي رفتن به جنگ شركت‌ها و شبكه‌هاي نتفليكس، آمازون و HBO (تايم وارنر) خواهد بود. هنوز جزئيات و رقم دقيق قرارداد وينفري با اپل اعلام نشده اما به نظر مي‌رسد مجري سرشناس در عرصه‌هايي چون توليد فيلم، برنامه‌هاي تلويزيوني، معرفي كتاب و نرم‌افزارهاي موبايلي با اپل همكاري مي‌كند.

اقدام شركت اپل در استفاده از نفوذ و محبوبيت وينفري گامي است در راستاي به خدمت گرفتن ستاره‌هاي ممتاز دنيا از سوي شركت‌هاي ارائه‌دهنده برنامه‌هاي تلويزيوني. پيش‌تر نتفليكس از برنامه هشت ميليارد دلاري خود براي تامين نيازهاي مخاطبان در آينده نزديك خبر داده و با باراك و ميشل اوباما براي توليد فيلم‌ها و مستندهاي تلويزيوني و ديگر محتواهاي مورد علاقه مردم و مشتركان نتفلكيس قرارداد بسته بود.

نتفليكس كه در حال حاضر مهم‌ترين و پيشروترين شبكه تلويزيوني كابلي در دنياست، از دو چهره سرشناس دنياي برنامه‌سازي به نام‌هاي رايان مرفي و شوندا رايمز براي حضور در اين شبكه دعوت كرده است. از سوي ديگر، از آمازون خبر مي‌رسد پس از فراهم شدن زمينه توليد سريال پرهزينه «ارباب حلقه‌ها» در چند فصل، نيكول كيدمن (بازيگر برنده اسكار) هم موافقت خود را براي پيوستن به گروه برنامه‌سازان آمازون اعلام كرده است.

وينفري كه از فقط مطلق به شهرت و اعتبار و ثروت رسيده، پس از بستن قرارداد با اپل هم همچنان از مديران ارشد شبكه OWN باقي خواهد ماند. او اين شبكه را سال 2011 با همكاري شبكه ديسكاوري راه انداخت و به تازگي قرارداد خود را با آن تا 2025 تمديد كرد.

توليد برنامه‌اي با حضور ريس ويترسپون و جنيفر آنيستن، بازسازي برنامه محبوب دهه 1980 استيون اسپيلبرگ با نام «داستان‌هاي شگفت‌انگيز» و توليد سريالي به كارگرداني ديمين شازل (خالق فيلم تحسين‌شده و برنده اسكار «لالالند») از ديگر برنامه‌هاي اپل در آينده نزديك است.

کد خبر 408120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha