همشهری آنلاین: دادگاهی در واشنگتن حکم داد که مدیر پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ تا زمان برگزاری دادگاه باید ‌روانه زندان شود. پل مانافورت به پولشویی، فرار مالیاتی و تلاش برای اعمال نفوذ بر شاهدان دادگاه متهم شده است.

مدیر پیشین کمپین انتخاباتی ترامپ زندانی می‌شود

به گزارش دويچه وله، تشکیل پرونده برای پل مانافورت، مدیر پیشین کمپین انتخاباتی رئیس جمهور ایالات متحده امريكا به پائیز سال گذشته بازمی‌گردد. او از آن زمان در نوعی بازداشت خانگی به سر می‌برد.

خبرگزاری رویترز شب جمعه (۱۵ ژوئن/ ۲۵ خرداد) گزارش داد که قاضی دادگاه محلی واشنگتن با لغو حکم آزادی مشروط مانافورت، اعلام کرده که او تا زمان برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهاماتش باید روانه زندان شود.

حدود یک هفته پیش رابرت مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌ای و بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مانافورت را متهم کرد که با شماری از شاهدان این پرونده تلفنی تماس گرفته و تلاش کرده آنها را به دادن شهادت دروغ ترغیب کند.

قاضی دادگاه واشنگتن بر این اساس تشخیص داده که با آزادی مشروط مدیر پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ احتمال اعمال نفوذ او بر روی شاهدان و لاپوشی حقایق منتفی نیست و مانافورت باید تا ماه سپتامبر که دادگاهش برگزار می‌شود بازداشت شود.

وزارت دادگستری آمریکا رابرت مولر را مامور بررسی این موضوع کرده که آیا روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ به سود دونالد ترامپ دخالت داشته و آیا میان تیم رئیس جمهور کنونی ایالات متحده و مسکو قول و قرارهای پنهانی و غیرقانونی بر سر این مسئله وجود داشته یا خیر.

پل مانافورت شخصیت کلیدی پرونده "ماجرای روسیه" محسوب می‌شود و از میان چهار متهم این پرونده تنها کسی است که حاضر به همکاری با بازرس ویژه نشده است. او روز گذشته تمام اتهام‌ها را رد کرده و خود را بیگناه خوانده است.

  • واکنش توئیتری ترامپ

به گزارش خبرگزاری آلمان، دونالد ترامپ حکم دادگاه برای زندانی شدن مدیر پیشین کمپین انتخاباتی خود را "بسیار غیرمنصفانه" خوانده و در یک پیام توئیتری به کنایه گفته است: «من نمی‌دانستم مانافورت رهبر اصلی مافیاست.»

پل مانافورت ژوئن ۲۰۱۶ به عنوان مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ معرفی شد. او دو ماه بعد و پس از آن که متهم به دریافت احتمالی ۱۲ میلیون دلار از منابع نزدیک به روسیه در اوکراین شده بود از این سمت کنار رفت.

مانافورت تاجر و از اعضای فعال حزب جمهوریخواه آمریکاست. دادگاه واشنگتن همچنین برای کنستانتین کلیمنیک، تاجر روس همکار مانافورت، به ظن اقدام برای اعمال نفوذ بر کار دادگاه حکم جلب صادر کرده است. بازرس ویژه او را به ارتباط با ماموران اطلاعاتی روسیه متهم می‌کند.

شاهدان پرونده "روسیه - ترامپ" قرار است از جمله درباره ارتباط مانافورت با محافلی در اوکراین که به لابیگری غیرقانونی به نفع سیاستمداران نزدیک به مسکو متهم شده‌اند شهادت دهند.

وکیلان پل مانافورت معتقدند که او کار خلافی انجام نداده است و قاضی دادگاه واشنگتن را متهم می‌کنند که تماس‌های معمولی او با برخی شاهدان را یک "توطئه خبیثانه" وانمود می‌کند.

مدیر پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ قرار است به دلیل اتهام‌های دیگری که علیه او مطرح شده در ماه ژوئیه نیز در ویرجینیا مقابل دادگاه حاضر شود. فرار مالیاتی و پولشویی از دیگر اتهام‌هایی است که به مانفورت وارد شده و بیشتر به فعالیت‌های او پیش از همکاری با کمپین انتخاباتی ترامپ مربوط می‌شود.

کد خبر 408102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha