سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرتره لطیف و تا حدودی فراواقعگرایانه یک هنرمند از مادرش در حال نوشیدن چای یکی از معتبرترین جوایز هنری بریتانیا موسوم به اسکار پرتره را از آن خود کرد.

فرشته‌ای سر میز من

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از كرييتيو بوم، تابلوي «فرشته‌اي سر ميز من» اثر ميريام اسكافِت مادر اين هنرمند اهل لندن را در حالي نشان مي‌دهد كه با لباس خانه سر ميز آشپزخانه نشسته و به نقطه‌اي خيره شده است. سادگي چهره مادر كه بار ديگر به موضوع «مادر جهاني» دامن زده به علاوه چيني‌هايي كه به نظر مي‌رسد در حال حركت هستند، تابلو را از پرتره‌اي عادي به يك نقاشي سوررئال يا فراواقعگرايانه تبديل كرده است.

اسكافِت كه در بارسلونا به دنيا آمده و دانش‌آموخته طراحي سه‌بعدي از مدرسه هنر برايتن است، جايزه 35 هزار پوندي پرتره بي‌پي را در جشني در گالري ملي پرتره در لندن از دستان ليلي جول، بازيگر و مدل بريتانيايي دريافت كرد. ضمن اينكه همزمان با نمايش تابلوي «فرشته‌اي سر ميز من» در گالري، كميسيوني به ارزش هفت هزار پوند به هنرمند تعلق خواهد گرفت. جايزه دوم 12 هزار پوندي به فيلسيا فورت آمريكايي رسيد و جايزه سوم 10 هزار پوندي به ژو تونگيائو از چين اهدا شد.

جايزه پرتره بي‌پي جايزه‌اي سالانه است كه گالري ملي پرتره لندن از 1990 به برترين پرتره تعلق مي‌گيرد و مهم‌ترين جايزه دنيا در بخش نقاشي پرتره است. برخي كارشناسان آن را از معتبرترين رقابت‌هاي هنري در هنر معاصر مي‌دانند و روزنامه ديلي ميل هم جايزه پرتره بي‌پي را اسكار پرتره‌ها نام نهاده است. امسال 2667 پرتره از 88 كشور براي قرار گرفتن در جمع سه برگزيده نهايي با هم رقابت كردند.

نقاشي‌هاي برگزيده از روز پنجشنبه در نمايشگاه سالانه جايزه پرتره بي‌پي در لندن به نمايش درمي‌آيند و اين نمايشگاه تا اوايل پاييز ادامه مي‌يابد. پس از آن تور نمايشگاه آثار برنده جايزه آغاز مي‌شود و تابلوها تا اوايل تابستان آينده به ترتيب به گالري هنر وولورهمپتن، گالري ملي پرتره اسكاتلند در ادينبورگ و وينچستر ديسكاوري سنتر مي‌روند.

کد خبر 407834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha