دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

حدود یک‌ماه بعد از اجرای حکم حبس سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران، برخی رسانه‌ها مدعی شدند که او به مرخصی آمده است اما وکیل مرتضوی می‌گوید موکلش در زندان است.

مرتضوی

چند روز پیش هم برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند مرتضوی نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین دستگاه قضا با موضوع درخواست عفو نوشته است.

پیام‌رسان «اصلاحات» با انتشار تصویری از درخواست اعاده دادرسی مرتضوی که توسط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پاراف شده است، خبر داد که آیت‌الله هاشمی شاهرودی از مقام معظم رهبری برای دادستان پیشین تهران درخواست عفو کرده است. به گزارش نامه نیوز، هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه « او مظلوم واقع شده است» خواستار رسیدگی مجدد در شعبه‌ای از دیوان عالی شده تا خدمات مرتضوی در مقابله با اغتشاشات 88نادیده گرفته نشده و حق او تضییع نشود. حالا وکیل مدافع مرتضوی می‌گوید موکلش در زندان است.

سعید ایوبی همچنین نامه به آیت‌الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کاهش مجازات موکلش را تکذیب کرد و گفت: این موضوع صحت ندارد. یک مقام آگاه در دفتر آیت‌الله شاهرودی هم روز شنبه در گفت‌وگو با تسنیم شایعه درخواست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای آزادی سعید مرتضوی را تکذیب کرده بود.

ایوبی دوم اردیبهشت‌ماه گفته بود که موکلم به‌دنبال اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری است و قصد دارد راسا از ریاست محترم قوه قضاییه تقاضا کند که پرونده را شخصا مورد بازبینی قرار دهد. اگر رئیس محترم قوه قضاییه واقعا این رأی را شخصا تأیید کنند که قانونی و شرعی صادر شده، مطمئن باشید آقای مرتضوی حتما تحمل مجازات می‌کند. وکیل مرتضوی روز گذشته درباره اینکه آیا مرتضوی در شب‌های قدر به مرخصی آمده است یا خیر هم گفته:

از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم ولی فکر نکنم به مرخصی آمده باشد. اسفندماه سال گذشته رسانه‌ها از ارسال حکم 2سال حبس مرتضوی در پرونده کهریزک به شعبه دوم اجرای احکام ناحیه ٢٨ دادسرای کارکنان دولت خبر داده بودند. همان موقع میر مجید طاهری وکیل مدافع اولیای دم روح‌الامینی گفته بود:

از اجرای احکام پیگیری کردم و به من گفتند که حکم جلب مرتضوی برای اجرای محکومیت 2سال حبس به اتهام معاونت در قتل صادر شده است. اجرای حکم جلب مرتضوی به سرعت انجام نشد تا جایی که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه فروردین‌ماه در حاشیه نشستی دانشجویی در مشهد درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفته بود: حکم جلبش صادر شده، اما گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور است.

سرانجام دوم اردیبهشت محمدعلی تقوی فرد، رئیس‌کل دادگستری استان مازندران دوم اردیبهشت‌ماه با اعلام خبر دستگیری سعید مرتضوی در یکی از مناطق مازندران گفت که این فرد به‌دلیل اجرای حکم محکومیت قطعی به 2سال حبس تعزیری، دستگیر شده است و محکوم خانه‌ای به اتفاق یکی از بستگان در منطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران دستگیر و تحت الحفظ ساعاتی پیش به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

کد خبر 407773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha